Els treballadors i treballadores de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals seran cridats pels comitès d’empresa de TV3, a Sant Joan Despí, i Catalunya Ràdio, si res no canvia, a votar el dijous 27 de novembre.
La polèmica ve de la creació de la marca 3Catinfo com a paraigua dels serveis informatius, que molts professionals consideren que es va aplicar d’una forma que implicava la desaparició de les marques Catalunya Ràdio, TV3, Catalunya Informació, 3/24, Super 3, iCat, Catalunya Música, 33 i Esport 3.
La direcció de la CCMA ja ha hagut de fer marxa enrere parcialment en acceptar que es torni a utilitzar la fórmula tradicional d’identificació de les notícies amb el nom del/la periodista, TV3 o Catalunya Ràdio i el nom de la població, així com les espumes de sempre dels micròfons (grogues per a la ràdio i negres per a la televisió). Els comitès consideren, però, la resposta de la direcció “insuficient” i volen un pronunciament dels professionals de la casa.
La decisió de la nova imatge ha estat adoptada pel consell de direcció de la CCMA que presideix la publicista Rosa Romà. Segons ha informat el periodista Quico Sallés des del digital El Món, els directius de la CCMA van desestimar fa quinze anys la proposta de canvi de marca presentada per Ogilvy, l’agència on treballava precisament Rosa Romà, i que ara ella mateixa ha recuperat des del Consell de Govern de la Corporació.
Fonts: Comitès d’empresa de TV3 i Catalunya Ràdio i El Món
Fotografia dels Estudis de TV3 a Sant Joan Despí: Europa Press