En el marc de la celebració dels 50é aniversari de l’edifici Walden (a la fotografia), el Centre d’Estudis Santjustencs ha convidat a Francesc Montaner i Campreciós, arquitecte santjustenc i un dels habitants de la primera etapa del Walden, per tal que expliqui des de la seva mirada professional i personal el perquè i el com de la construcció d’aquest emblemàtic edifici.
La xerrada tindrà lloc a la Sala del Cinquantenari de l’Ateneu de Sant Just Desvern, aquest dimecres, 3 de desembre, a dos quarts de 7 de la tarda.
El Walden 7 és un edifici catalogat con a Bé Cultural d’Interès Local, situat a l’antic emplaçament de la fabrica de ciment Sanson, al municipi de Sant Just Desvern, projectat l’any 1972 pel Taller d’Arquitectura, un grup de treball interdisciplinari integrat per enginyers, psicòlegs, filòsofs i arquitectes com Ricard i Anna Bofill, Salvador Clotas, Ramón Collado, José Agustín Goytisolo, Joan Malagarriga, Manuel Núñez, Dolors Rocamora i Serena Vergano. L’obra es va acabar l’any 1975. Entre els anys 1993 i 1995 va ser sotmès a obres de rehabilitació.
El Walden és un dels edificis més coneguts i valorats de Sant Just Desvern i de la comarca del Baix Llobregat.
Font: Centre d’Estudis Santjustencs i CECBLL
Fotografia:HIC