La sala La Paloma de Barcelona va ser escenari aquest dimarts, 2 de desembre, de la gala de lliurament dels Premis Ateneus 2025.

L’Ateneu Santfeliuenc, de Sant Feliu de Llobregat, ha rebut  el Premi al millor projecte de treball en xarxa per la iniciativa “Pilla’t de Sant Feliu”, per la seva contribució a mostrar i enfortir l’economia social i les xarxes  de suport mutu, fomentant  la participació i promovent una ciutat més inclusiva, connectada i compromesa amb el seu entorn. “Pilla’t de Sant Feliu” és una iniciativa de la Comunalitat Urbana de la ciutat per impulsar l’associacionisme, el comerç local i la identitat col·lectiva a través de quatre etapes temàtiques; cada etapa posa en valor un pilar de la vida santfeliuenca: Comerç, Patrimoni,  Cultura Popular i Cultura de consum.

A la gala, també han estat premiats el Casal de Llavaneres i l’Ateneu del Pallars Jussà.

L’Ateneu Santfeliuenc va ser fundat l’any 1881 com a entitat cultural en un context de republicanisme i moviment obrer;  va crear també una escola per formar les classes treballadores, que tindria més endavant el mestre Esteve Guarro Elies com a figura clau.  Amb l’entrada de les tropes franquistes  a Sant Feliu va ser clausurat i espoliat pel règim. Va reobrir l’any 1950 però no va recuperar tot el seu patrimoni fins ja entrada la democràcia. Avui juga un paper fonamental en la cultura popular de la ciutat.

Font i fotografia: Ateneu Santfeliuenc

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here