Les cavalcades dels Reis d’Orient d’aquest 5 de gener es mantenen com estaven previstes als 30 municipis del Baix Llobregat, segons la informació oficial dels ajuntaments
Tot i la previsió de pluja i fred durant la tarda i el vespre, no hi ha cap cancel·lació confirmada a hores d’ara, encara que alguns municipis han previst plans alternatius o ajustos si les precipitacions s’intensifiquen.
Exemples del delta, la vall baixa i el nord de la comarca
Gavà
És un dels municipis que ha detallat més clarament el pla en cas de pluja.
L’arribada dels Reis a la platja de Gavà i la recepció institucional es mantenen si la pluja és feble.
En cas de pluja intensa, l’acte central (lliurament de la clau de la ciutat) es traslladarà a l’interior de l’Ajuntament, amb seguiment en directe per streaming, i els Reis saludaran els infants des de l’edifici municipal.
La cavalcada no serà cancel·lada en cap escenari.
Sant Joan Despí
La cavalcada començarà a la tarda i recorrerà els cinc barris del municipi, amb final a la plaça de Catalunya.
L’Ajuntament no ha anunciat canvis de recorregut ni d’horaris per la pluja. No obstant, si que s’ha modificat l’acte de rebuda de Ses Majestats els Reis de l’Orient, que s’ha traslladat uns metres per garantir el bon muntatge i desenvolupament de l’espectacle d’arribada.
Les pluges continuades d’aquests dies han deixat el terreny del Parc de la Fontsanta en un estat que dificulta l’accés dels vehicles de muntatge. Per aquest motiu, tant l’astròleg Sadurní com la cartògrafa Joana han recomanat aquest nou emplaçament al Recinte Firal, que permet gaudir d’una arribada encara més còmoda i plena de màgia
Es mantenen les mesures d’accessibilitat, com els trams silenciosos i el servei d’interpretació en llengua de signes.
Cornellà de Llobregat
La cavalcada es manté amb el recorregut i horaris habituals, amb inici a la tarda i final al barri de Sant Ildefons.
No hi ha modificacions oficials comunicados per motius meteorològics, tot i que l’Ajuntament recomana seguir els canals municipals per possibles avisos d’última hora.
Resta de municipis del Baix Llobregat
A municipis com Viladecans, Sant Boi de Llobregat, Castelldefels, El Prat de Llobregat, Esplugues, Martorell, Olesa de Montserrat, Sant Just Desvern, Abrera, Corbera, Molins de Rei i la resta de la comarca, les cavalcades es mantenen confirmades.
En la majoria de casos, els ajuntaments preveuen adaptacions puntuals (reducció d’animació, trasllat d’actes protocol·laris a espais coberts) només si la pluja és intensa.
Alguns municipis han informat que, en cas necessari, les recepcions amb els Reis es farien en equipaments municipals interiors.
Pendents de l’evolució del temps
La previsió meteorològica indica possibles ruixats intermitents durant la tarda i el vespre del 5 de gener al Baix Llobregat. Davant d’aquest escenari, els ajuntaments insisteixen a consultar els canals oficials municipals (webs i xarxes socials) per a informació actualitzada en temps real.
A hores d’ara, cap municipi del Baix Llobregat ha anunciat la suspensió de la cavalcada de Reis.



