Sant Joan Despí serà present a la programació de la Capital Mundial de l’Arquitectura Barcelona 2026. Al llarg de l’any, Sant Joan Despí organitzarà diferents activitats per tal d’acostar la importància de l’arquitectura a la ciutadania i de difondre el patrimoni arquitectònic històric i contemporani de la ciutat baixllobregatina.

Barcelona va ser designada Capital Mundial de l’Arquitectura 2026 per la UNESCO i la Unió Internacional d’Arquitectes. La capital de Catalunya desplegarà des del febrer dins el desembre una àmplia programació d’activitats.

A Sant Joan Despí es celebrarà un cicle de conferències sobre arquitectura catalana, amb sis sessions dedicades a grans arquitectes com Elies Rogent, Antoni Gaudí, Josep Puig i Cadafalch o Josep Maria Jujol. També s’organitzaran itineraris modernistes i caminades culturals. Un dels actes més destacats serà l’exposició sobre Josep Maria Jujol, arquitecte molt vinculat a Sant Joan Despí, al Museu Nacional d’Art de Catalunya.

Dues de les principals joies arquitectòniques de la ciutat són la Torre de la Creu i Can Negre ( a la fotografia) , obra de Josep Maria Jujol, autor també de la Casa Serra-Xaus o de la Torre Jujol.

Una designació que ve del 2021

Barcelona va ser designada Capital Mundial de l’Arquitectura per l’any 2026 en l’Assemblea de la Unió Internacional d’Arquitectes (UIA) celebrada a Rio de Janeiro (Brasil) el mes de juliol de 2021. Van promoure la candidatura de Barcelona el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana del govern central i  l’Ajuntament de Barcelona, encapçalat per l’alcaldessa Ada Colau. També hi col·laboraren la Generalitat de Catalunya, el CSCAE i el Col·legi d’Arquitectes de Catalunya.

Fonts: Ajuntament de Sant Joan Despí i UIA

Fotografia: Ajuntament de Sant Joan Despí

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here