Aquest dimarts, 17 de febrer, a les 6 de la tarda, el local de CCOO del Baix Llobregat a Cornellà acollirà la presentació del llibre “El franquismo. Anatomía de una dictadura (1936-1977)”, (Editorial Comares, 2025), editat per François Godocheau i Jorge Marco.
L’acte serà una conversa entre dos dels coautors, Xavier Domènech, historiador i professor d’història de la UAB, i Javier Tébar, professor d’història de la UB, moderada per Bea Jiménez, professora de l’INS Martí Dot de Sant Feliu de Llobregat.
La presentació és una activitat de la Xarxa de Memòria Democràtica del Baix Llobregat, en col.laboració amb Consell Comarcal i el Centre d’Estudis Comarcals (CECBLL).
El llibre és una obra estructurada en quatre apartats: La forja d’una dictadura (1936-1951), La consolidació de la dictadura franquista (1951-1965), La dictadura en crisis (1965-1977) i Mirades transversals.
Ens trobem davant la primera síntesi col·lectiva de la historiografia espanyola sobre el règim franquista en el segle XXI. Intenta donar resposta a preguntes com per què i com va durar tant temps la dictadura, posant especial èmfasi en la massiva mobilització democràtica de la ciutadania.
Font: CCOO Baix Llobregat
Fotografia: Editorial Comares