TV3 va fer una connexió en directe aquest dimarts, arran de la noticia d’elBaix.cat de diumenge

La publicació, el passat diumenge, de la queixa dels veïns del barri de Can Guey a Torrelles de Llobregat que, des del dia de les ventades, patien constant i irregulars talls de llum, ha provocat la reacció ràpida d’Endesa per tal de resoldre un problema que s’ha anat allargant sense justificació des de la setmana passada. Arran de la informació d’elBaix.cat, alguns veïns es van posar en contacte amb TV3 i durant el matí de dimarts, un equip de la televisió catalana s’ha desplaçat al barri per transmetre en directe, en el programa del matí, l’estat d’ànim dels veïns.

Han estat presents molts veïns de Can Guey, una part important del Consistori, tant del govern com de l’oposició, membres de la Junta de l’AVV amb el president al capdavant, i la mateix alcaldessa de la localitat, Falgàs Marco, que han pogut explicar in situ l’abandonament patit al llarg d’aquestes llargues jornades. Durant el matí, el president de l’AVV i la Junta han acompanyat els equips de TV3 als llocs on s’havien produït els principals desperfectes i han explicat amb tot detall els danys patits i les responsabilitats inherents.

Endesa accepta una reunió amb l’Ajuntament i els veïns

La mateixa alcaldessa ha pogut explicar que Endesa s’ha resistit a resoldre els problemes amb la urgència deguda i que fins i tot a la primera autoritat municipal li han fet el buit cada vegada que reclamava l’atenció necessària. El president de l’AVV ha explicat l’abandonament que pateixen les 350 famílies que composen la totalitat del barri, des de fa desenes d’anys, posant l’accent no tant en la falta de capacitat de gestió del propi ajuntament —que també consideren quedat clara— com en “l’escassa atenció de les institucions supramunicipals, especialment l’AMB, la Diputació de Barcelona i la mateixa Generalitat” que han d’invertir en els petits municipis que no disposen de capacitat pressupostària suficient per resoldre les deficiències endèmiques. “Les institucions supramunicipals tenen recursos suficients per fer front a les calamitats dels municipis petits i no s’entén que aquests organismes que monopolitzen les grans formacions polítiques de tots colors, abandonin a la seva dissort a ciutadans que compleixen les seves obligacions tributàries com la resta” ha declarat el president de l’AVV.

Falgàs Marco ha explicat que, probablement per la difusió mediàtica que s’ha fet del problema, Endesa ja s’ha avingut a convocar un reunió a tres bandes amb l’Ajuntament i l’AVV del barri, que ostenta la representació d’una part molt significativa dels residents. La reunió està prevista pel proper dimarts, tot i que encara que no s’ha concretat l’hora. Mentre TV3 estava fent el reportatge, tècnics de la subcontracta d’Endesa han estat treballant per connectar la xarxa amb la torre de formigó de mitjana tensió que es va fer malbé dijous passat i que va provocar que es repartissin per tot el barri cinc generadors per abastir les necessitats dels veïns.

Encara no es pot parlar de normalitat

Alguns d’aquests generadors van haver de ser substituïts per generadors de major potència després d’observar-se que els que havia instal·lat la companyia no suportaven la potència necessària, fet que va provocar els constants talls de llum d’aquests dies. L’AVV s’ha queixat no ja únicament de la deixadesa de la companyia, sinó de l’absoluta incapacitat de resposta a l’hora de determinar els generadors necessaris per cobrir les necessitats del veïnat, com si no tinguessin ni idea de la potència que feia falta per no interrompre el servei.

Malgrat que s’han fet les connexions necessàries de la línia de mitjana tensió, encara no s’ha restablert el servei i encara es fan servir els cinc generadors que es van anar substituint aquest cap de setmana, de manera que, segons els veïns, encara no es pot parlar de normalitat.

JV

Fotografia: Ajuntament de Torrelles de Llobregat abans de les obres que s’estan fent en l’actualitat

 

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here