La proposta pretén bloquejar qualsevol temptació de reduir-lo a un simple ambulatori. L’Hospital de Viladecans ha estat darrerament notícia per les declaracions de la gavanenca Candela Peña, que recollint un Goya va denunciar el tracte que havia rebut el seu pare a aquest hospital

[dropcap color=”#336600″ font=”arial”]A[/dropcap] iniciativa d’ERC-Gavà, el grup parlamentari d’aquesta formació ha presentat al Parlament una proposta de resolució per tal de “mantenir dins de la programació el projecte d’ampliació de l’Hospital de Viladecans”, i que es prioritzi aquesta ampliació “tan aviat com les possibilitats pressupostàries ho permetin”.

Aquesta proposta parlamentària respon al compromís adquirit pel grup municipal d’ERCEls Verds-Independents per Gavà davant dels representants dels treballadors de l’hospital, a la reunió que van mantenir a finals d’any. ERC pretén amb aquesta iniciativa a la cambra catalana, que quedi consolidat el compromís de fer realitat el projecte dissenyat el 2008, pel qual l’Hospital de Viladecans ampliaria els seus serveis actuals en fase aguda de malaltia, un centre d’hemodiàlisi i 18 llits d’UCI, i es posi fre definitivament a la temença d’una involució dels seus actuals serveis, i passar a ser només un hospital lleuger o gran ambulatori.

El portaveu municipal d’ERC-EV-IxG  Andreu Pérez i Lorite va subratllar que aquesta proposta de resolució “demostra el compromís d’ERC per una sanitat pública, de qualitat i el més pròxima possible a la ciutadania”, recordant que aquest hospital dóna servei a prop de 200.000 persones, entre Gavà, Castelldefels, Begues, Sant Climent de Llobregat i el mateix Viladecans.

Les declaracions de Candela Peña i la resposta de l’Hospital de Viladecans

L’Hospital de Viladecans va desmentir a través d’un comunicat que el pare de l’actriu Candela Peña rebés un tracte inadequat durant el seu ingrés.

Peña va recollir diumenge a la nit el Goya com a millor actriu de repartiment i durant el seu discurs va dir que havia vist morir el seu pare “en un hospital públic on no hi havia mantes per tapar-lo i li havíem de portar l’aigua”.

L’Hospital de Viladecans ha revisat tot el procés assistencial i ha defensat que l’atenció prestada “va ser l’adequada en tot moment” i que no consta cap reclamació per part de la família. A més, ha assegurat que el centre disposa de mantes i roba de llit a totes les habitacions per als pacients que les necessiten.

 

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here