Els Comuns han forçat al Parlament la compareixença de la Consellera Olga Pané, per donar explicacions per la mort dona de 63 anys que no va ser atesa d’urgències al Centre d’Atenció Primària (CAP) d’Olesa de Montserrat

El passat mes de gener, una ciutadana d’Olesa de Montserrat va morir després de no haver rebut atenció mèdica al CAP de la ciutat. Tenia 63 anys i havia anat al CAP d’urgències amb dificultats respiratòries, però no la van atendre i li van programar una visita mèdica per a l’endemà.

El passat 29 de gener, el grup parlamentari de Comuns al Parlament de Catalunya va sol·licitar la compareixença de la Consellera de Salut, Olga Pané. I aquesta setmana la Comissió de Salut va aprovar – amb els vots a favor de tots els grups menys del PSC -, la sol·licitud per tal que la consellera doni explicacions sobre les circumstàncies per les quals la pacient no va rebre atenció mèdica immediata i també sobre els informes de Mútua Terrassa sobre aquest cas.

A Olesa de Montserrat, el CAP està gestionat per Mútua de Terrassa i per a la ciutadania l’atenció sanitària d’aquest centre és molt deficient. La situació d’aquest CAP ha estat el motiu principal pel qual es va organitzar l’Associació per una Sanitat Pública i de Qualitat a Olesa, l’entitat que va convocar una concentració de protesta per la mort de la veïna olesana el passat mes de gener. El conveni entre el Servei Català de la Salut i Mútua Terrassa va caducar el 2016.