Aquest dissabte, 2 d’agost, s’ha inaugurat el nou carril bus de la B-23, d’entrada a Barcelona. El carril, entre Sant Feliu de Llobregat i l’avinguda Diagonal de Barcelona, ha comportat una inversió de 20 milions vuit-cents mil euros.  L’obra vol afavorir la circulació dels autobusos interurbans i millorar la seva velocitat comercial  i, d’aquesta manera, incentivar l’ús del transport públic. Es calcula un estalvi de temps de 15 minuts. Són 7’2 quilometres de la B-23 entre la connexió amb l’A-2 a Sant Feliu de Llobregat, que passa per Sant Joan Despí i Sant Just Desvern, que és on s’ha celebrat l’acte inaugural.

Com és lògic, les autoritats, encapçalades pel president de la Generalitat, Salvador Illa (a la fotografia), han procedit a la inauguració oficial. Però també hi eren Jordi Porta, Ricard Riol i Lluís Carrasco, alguns dels promotors de la idea de construir el carril segregat, una reivindicació  que la PTP (Associació per a la Promoció del Transport Públic) i el moviment associatiu del Baix Llobregat han defensat de forma insistent els darrers anys. Avui aquella proposta és una realitat.

El president Illa ha posat aquesta actuació com “exemple de col·laboració entre Estat i Generalitat i del diàleg amb els municipis”. El president ha ressaltat els avantatges de temps i d’eficiència del carril que beneficarà més de 700 busos diaris.

La PTP ha recordat que després de 25 anys de reivindicació avui el carril bus ja és una realitat. Ha estat “una victorià col·lectiva”, afirma, des que l’any 2000 es va aprovar el Manifest d’Esparreguera.

Fotografia: Europa Press

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here