Els Comuns de Sant Feliu de Llobregat han posat en marxa una campanya de recollida de signatures per aconseguir fer realitat la reivindicació d’una bona part de la ciutadania: que hi hagi un bus directe des de la capital del Baix Llobregat fins a Barcelona.
Segons els Comuns, a diferència de gairebé tots els municipis metropolitans, inclosos els més propers, Sant Feliu no disposa d’un bus directe cap a la Diagonal. El caos de Rodalies i la seva imprevisibilitat provoca molts inconvenients a la ciutadania, col·lapsa sovint el Trambaix fins l’estació d’Ernest Lluch on molta gent agafa el metro i ha fet incrementar l’entrada i sortida de vehicles privats de Barcelona. Alhora, la creació del carril bus directe per l’autopista fa més ràpid el servei d’autobús. Sembla evident, doncs, que Sant Feliu de Llobregat hauria de disposar d’aquest servei per a potenciar el transport públic en detriment del vehicle privat. Es fa difícil d’entendre que Sant Feliu, amb prop de 47.000 habitants i centre de molts serveis administratius, com la seu del Consell Comarcal del Baix Llobregat o l’Arxiu Comarcal, no disposi d’un bus directe a Barcelona; per això, els Comuns exigeixen un “bus ràpid, directe i eficient”. Argumenten que el X30 de Sant Just Desvern no és la solució, ja que travessa tot el nucli urbà d’aquell municipi. I reclamen un servei igual que el X43 de Sant Joan Despí, que permet arribar a la zona universitària, a l’L3 del Metro i a diferents línies d’autobús en pocs minuts.
La petició es podrà signar presencialment el proper dia 12 de febrer per la tarda a la Plaça de la Vila i ja des de fa uns dies en aquest enllaç : https://actionnetwork.org/forms/bus-de-directe-de-san-feliu-a-barcelona-per-la-diagonal
Font i fotografia: Comuns de Sant Feliu de Llobregat