Divendres, desembre 5, 2025
Jim Jarmusch, paladí del cinema independent nord-americà, arriba a les nostres cartelleres per partida doble. D’una banda, estrena el seu biopic sobre el llegendari grup de rock dels setanta Stooges, “Gimme Danger”, i de l’altre, una deliciosa i encisadora miniatura cinematogràfica anomenada “Paterson”, de la que en parlarem tot seguit. La seva trama gira al voltant d’un conductor de bus de nom Paterson (Adam Driver), que dóna títol al film, però aquest títol té un valor doble ja que respon també al nom de la ciutat on viu i treballa el protagonista, Paterson, New Jersey. Paterson, l’home tranquil de Paterson, conviu feliçment amb Laura (Golshifteh Farahani), una dona llunàtica i carregada de manies i dèries
L’enfant terrible del cinema danès i figura internacional Nicolas Winding Refn, ara presentat sota les inicials NWR, estrena la seva coproducció americana, francesa i danesa “The Neon Demon”, ambientada en el món de la moda a Los Ángeles de...
El canadenc Denis Villeneuve firma amb “La llegada” una estranya, elusiva i, al capdavall, reflexiva i emotiva pel·lícula de ciència-ficció, tot adaptant el relat de Ted Chiang, “La historia de tu vida” Per Joan Millaret / AMIC       El film...
“La mort de Louis XIV” d’Albert Serra, encàrrec nascut del Centre George Pompidou sobre l’agonia del monarca francès mort l’any 1715, representa un canvi de rumb estètic important en la trajectòria de Serra Per Joan Millaret / AMIC  Ara mostra una...
La britànica Andrea Arnold s’emmotlla al format de la road movie en el seu primer film rodat als Estats Units, “American Honey”. Però l’adaptació d’aquest format genèric específicament americà no li suposa cap entrebanc ja que no oblida el seu estil directe, nerviós, enèrgic i audaç de filmar al servei, ara, d’un grup de joves venedors de subscripcions a revistes a domicili, porta a porta
El thriller policíac “Que Dios nos perdone” de Rodrigo Sorogoyen gira al voltant de la brutal successió de crims de iaies que sacseja Madrid i que hauran de resoldre un parell de policies de la brigada d’homicides Per Joan Millaret...
El britànic Ken Loach torna als cinemes per fer-se escoltar posicionant-se en contra de les injustícies d’un sistema en crisi a “Yo, Daniel Blake”, novament de la mà del seu inseparable guionista Paul Laverty. Una estrena que arriba també...
A l’abstèmia per la fantasia Per Joan Millaret / AMIC La idea plantejada a “Colossal” de Nacho Vigalando resulta original d’entrada, tot i que s’apunta a una convencional formulació de que la imaginació està imbricada en la mateixa realitat, que la...
Els monstres interiors en un procés de dol Per Joan Millaret / AMIC A “Un monstruo viene a verme” de J.A. Bayona, adaptació de la novel·la de Patrick Ness, un nen, Connor (Lewis MacDougall), fill de pares separats, és testimoni...
A partir d’un guió d’ell mateix, Woody Allen ambienta “Café Society” als anys 30 i situa la trama entre Hollywood i la ciutat de Nova York. La història gira al voltant d’un jove que marxa de Manhattan, Bobby (Jesse Eisenberg – actor que col·labora de nou amb Woody Allen després de “A Roma con Amor”), i que vol fer fortuna a Hollywood de la mà del seu oncle, agent artístic de diferents estrelles del cinema, Phil (Steve Carrell)