Dimarts, abril 30, 2024
El britànic Ken Loach torna als cinemes per fer-se escoltar posicionant-se en contra de les injustícies d’un sistema en crisi a “Yo, Daniel Blake”, novament de la mà del seu inseparable guionista Paul Laverty. Una estrena que arriba també...
A l’abstèmia per la fantasia Per Joan Millaret / AMIC La idea plantejada a “Colossal” de Nacho Vigalando resulta original d’entrada, tot i que s’apunta a una convencional formulació de que la imaginació està imbricada en la mateixa realitat, que la...
Els monstres interiors en un procés de dol Per Joan Millaret / AMIC A “Un monstruo viene a verme” de J.A. Bayona, adaptació de la novel·la de Patrick Ness, un nen, Connor (Lewis MacDougall), fill de pares separats, és testimoni...
A partir d’un guió d’ell mateix, Woody Allen ambienta “Café Society” als anys 30 i situa la trama entre Hollywood i la ciutat de Nova York. La història gira al voltant d’un jove que marxa de Manhattan, Bobby (Jesse Eisenberg – actor que col·labora de nou amb Woody Allen després de “A Roma con Amor”), i que vol fer fortuna a Hollywood de la mà del seu oncle, agent artístic de diferents estrelles del cinema, Phil (Steve Carrell)
La brutícia dels diners esmenada per l’ètica del periodisme Per Joan Millaret / AMIC Lee Gates (George Clooney) presenta un programa televisiu, que dóna nom a la pel·lícula, supervisat tècnicament per la feina de la productora i editora Patty Fenn...
Jia Zhnag-ke és un dels directors xinesos contemporanis més coneguts amb films tan premiats com “Naturaleza muerta” (2006) o “Un toque de violencia” (2014). Després de passar pel Festival de Cannes l’any passat, ara s’estrena el suggeridor i atrevit melodrama social sobre una Xina en plena transformació “Más allà de las montañas”. Aquest film reflecteix a través del pas dels anys els anhels i aspiracions d’una dona, Tao (Zhao Tao), i els seus dos pretendents, el ric Jinsheng (Zhang Yi) i el pobre Liangzi (Kiang Jingdong)
El film Angry birds. La pel·lícula, basat en la popular app per a mòbils de Rovio Animation, es va estrenar divendres, 13 de maig, en versió doblada al català amb el suport de la Direcció General de Política Lingüística del Departament de Cultura
Enèsima versió cinematogràfica que aporta ben poca cosa a les múltiples variacions sorgides del mite clàssic del fantàstic i el terror que ha estat i és el “Frankenstein” de Mary Shelley
La directora francesa Maïwenn, responsable de films com “Polisse” (2011), estrena a casa nostra el seu quart llargmetratge “Mi amor/Mon roi”. Un nou film que ofereix la convulsa radiografia d’una relació de parella a partir dels records de la dona, Tony (interpretada per l’actriu i cineasta Emmanuelle Bercot), ingressada en una clínica de rehabilitació després d’un accident d’esquí, que evoca el seu tumultuós amor amb Georgio (Vincent Cassel)
Atrapats en l’espai d’un cubicle, l’habitació del títol, una mare jove (Brie Larson) i el seu fill, Jack (Jacob Tremblay), procuren fer vida normal tot i la precarietat i les limitacions forçades de la seva inèdita situació. La...