La realitzadora alemanya Maren Ade, responsable de “Entre nosotros” (2010), estrena finalment l’esplèndid film “Toni Erdmann” després de passar amb nota pel Festival de Cannes i dominar abassegadorament el pòdium dels premis de l’Acadèmia del Cinema Europeu
Per Joan Millaret...
La fi de les certeses
Per Joan Millaret / AMIC
Després de competir al Festival de Canes 2017 amb 'A Gentle Creature', Sergei Loznitsa inaugurava l'any passat la secció paral·lela del certamen francès, Un certain regard, amb un film sobre la...
Secrets i mentides
Per Joan Millaret Valls / AMIC
Després de passar pel 71è festival de Canes en la secció Quinzena de Realitzadors, el film del barceloní Jaime Rosales, ‘Petra’, arriba a les nostres cartelleres. Amb un guió de Clara Roquet,...
“Swiss Army Man” dels cineastes debutants Daniel Scheinert i Daniel Kwansobre, tàndem que es presenta en societat sota el nom artístic de Daniels, es va erigir en la pel·lícula triomfadora de la 49ª edició del Festival Internacional de Cinema...
Llarga és la nit
Per Joan Millaret Valls / AMIC
L’estrena en sales de ‘Climax’ del cineasta argentí resident a França Gaspar Noé ha rebut una oportuna i important empenta gràcies a l’obtenció del Premi a Millor Pel·lícula de la secció...
Assalt a la privacitat
Per Joan Millaret / AMIC
Al cinema nord-americà mai han tingut manies ni complexos per tractar temes de l'actualitat política present o passada amb noms i cognoms, amb llum i taquígrafs. Així que 'El candidato' de...
Enèsima versió cinematogràfica que aporta ben poca cosa a les múltiples variacions sorgides del mite clàssic del fantàstic i el terror que ha estat i és el “Frankenstein” de Mary Shelley
De tant en tant, la ressenya d’una pel.lícula o serie, de la que valgui la pena parlar, a elBaix.cat. La Clara Bosch, opina des d’una visió més personal que experta, sobre aquells films que veu i considera ressenyables, fugint...
El reputat actor i director ocasional Tommy Lee Jones repeteix en el western després de “Los tres entierros de Melquíades Estrada” (2005) en la seva darrera pel·lícula “Deuda de honor/The homesman”. Es tracta d’un western tan estrany com salvatge on el seu títol original ja ens fa explícit el seu contingut, una clara al·lusió als encarregats de transportar gent que havia perdut la xaveta per culpa d’una vida duríssima en el salvatge Oest i conduir-los a llocs d’internament o d’acollida
La llarga espera després de la separació
Per Joan Millaret Valls / AMIC
La separació d’una parella a la França ocupada es converteix en el motor narratiu del film ‘Marguerite Duras. París, 1944’ d’Emmanuel Finkiel, adaptació cinematogràfica del la novel·la...







