Divendres, desembre 5, 2025
La por és el que mou el món Per Joan Millaret Valls / AMIC Arriba als cinemes l’esperada adaptació de la novel·la homònima d’Albert Sánchez Piñol, “La pell freda”, de la mà del cineasta francès Xavier Gens, que ha comptat amb...
Després d’inaugurar el 66 Festival de Cinema de Berlín, l’última conya cinèfila del titellaires germans Coen, “¡Ave, César!”, arriba als nostres cinemes. Aquesta divertida farsa sobre el Hollywood daurat dels anys 50 arrenca amb un executiu dels grans estudis...
Cada setmana la ressenya d’una pel.lícula a elBaix.cat Nominada a tres Goya a la darrera edició dels premis, "La contadora de películas", va tenir la mala sort de competir amb "La sociedad de la nieve" i "O corno" que la...
“Los odiosos ocho” és un film inclassificable d’un director incatalogable que descol·loca a propis i estranys amb una arriscada proposta situada en els llindars del gènere western. El film està ambientat uns anys després de la Guerra de Secessió...
De tant en tant, la ressenya d’una pel.lícula o serie, de la que valgui la pena parlar, a elBaix.cat. La Clara Bosch, opina des d’una visió més personal que experta, sobre aquells films que veu i considera ressenyables, fugint...
El dol com a llindar del fantàstic Per Joan Millaret Valls / AMIC  El cineasta francès Olivier Assayas s’endinsa en el cinema fantàstic a través d’un fase de dol a “Personal Shopper”, repetint de nou amb l’actriu nord-americana Kristen Stewart després...
La dansa de la vida Per Joan Millaret / AMIC Presentada en la Secció Oficial del 66 Festival Internacional de Cinema de Sant Sebastià, la coproducció internacional 'Yuli' d'Iciar Bollaín en va sortir premiada gràcies al guardó pel guionista Paul Laverty,...
Cada setmana la ressenya d’una pel.lícula a elBaix.cat Víctor Erice, l'aclamat director de "El espíritu de la colmena" i "El sur", va presentar trenta anys després la seva darrera pel·lícula, "Cerrar los ojos". La història neix d'una recerca, la que...
Pel·lícula guanyadora de la Conxa d’Or al Festival de Cinema de Sant Sebastià, la cinta xinesa “Yo no soy Madame Bovary” de Xiaogang Feng s’embolcalla d’un distingit reclam artístic gràcies als diferents formats de projecció que utilitza. En el seu pròleg, en un elegant format circular que emmarca unes representacions pictòriques, se’ns evoca una llegenda antiga que, al capdavall, guardarà una certa analogia amb la trama que s’explicarà a continuació