El Pla Director d’Infraestructures 2011-2020 contempla el soterrament de les vies a Sant Feliu de Llobregat

El Pla Director d’Infraestructures 2011-2020 contempla el soterrament de les vies a Sant Feliu de Llobregat

El soterrament de les vies de tren és la reivindicació principal i la més unànime a Sant Feliu des del restabliment de la democràcia

Des del 1980, tots els partits a l’Ajuntament i diversos governs del PSUC, d’ICV i del PSC han demanat que es cobreixin unes vies que encara ara divideixen la capital del Baix Llobregat i on hi ha hagut diversos accidents en la darrera dècada. L’última notícia era descoratjadora, ja que els pressupostos de l’Estat presentats per el PP no preveien cap partida per al soterrament de les vies de tren al seu pas per Sant Feliu de Llobregat. Diverses localitats del Baix Llobregat i de la línia R4 de Rodalies com Cornellà o Vilafranca, han donat suport recentment a les reivindicacions del consistori santfeliuenc, així com el Parlament de Catalunya.

Ara, el Pla Director d’Infraestructures (PDI) 2011-2020, aprovat inicialment pel Consell d’Administració de l’Autoritat del Transport Metropolità el passat 13 de juliol, recull el compromís i el finançament del soterrament de les vies del tren al seu pas per Sant Feliu de Llobregat. El programa de la xarxa ferroviària estatal incorpora el soterrament en el marc de les inversions compromeses per l’Estat en el Pla d’infraestructures ferroviàries de Rodalies de Barcelona 2008-2015. A diferència del PDI 2001-2010, aquest pla d’inversions, pel que fa a la xarxa de titularitat estatal, contempla principalment actuacions que han estat compromeses prèviament pel Ministeri de Foment.

Una altra de les actuacions previstes en el Pla és la connexió dels traçats tramviaris per la carretera Reial i la carretera de Collblanc a través del carrer de Laureà Miró, a Esplugues, a fi d’escurçar la longitud de recorregut de la línia T3. També contempla el futur perllongament de la línia T3 fins al centre de Sant Feliu de Llobregat per sobre de la cobertura de la xarxa de Rodalies un cop aquesta hagi estat executada, per bé que sense previsió de calendari concret.

Amb l’aprovació inicial del PDI 2011-2020 s’obre un termini fins a finals d’octubre de 2012 per a la recollida de suggeriments de les institucions i tots els ciutadans en general en relació amb aquest instrument de planificació.

L’alcalde de Sant Feliu, Jordi San José (ICV-EUiA-IxSF), ha mostrat la seva satisfacció “perquè es recull el compromís i el finançament del soterrament en el marc que sempre hem defensat com a lògic, el de les inversions de l’Estat a Catalunya”.

L’alcalde també ha afirmat que a partir d’ara “haurem de valorar-lo en detall per presentar les al·legacions que correspongui d’aquí a tres mesos”.

Deixa un comentari

© 2012 - elBaix.cat  |  Un projecte de Social Mirror i desenvolupat per Cabans

Tornar adalt