La liberalització obre la porta a la privatització? El cas de Renfe

La liberalització obre la porta a la privatització? El cas de Renfe

L’Estat dividirà Renfe en quatre companyies i liberalitzarà el transport ferroviari de passatgers el juliol de 2013

La ministra de Foment, Ana Pastor, ha anunciat aquest divendres que el govern espanyol ha aprovat la divisió de Renfe en quatre companyies diferents que s’especialitzaran en el transport ferroviari de viatgers, de mercaderies, la fabricació i manteniment de material ferroviari i l’arrendament de trens i material infrautilitzat. Paral·lelament, l’Estat liberalitzarà el transport de passatgers a partir de juliol de 2013 i donarà entrada a la competència d’altres operadors.

Pastor

La ministra de Foment, durant una visita a Tarragona.Foto:ACN

Pastor també ha anunciat que el govern espanyol prendrà mesures per fer “efectiva” la liberalització del transport mercaderies, que ja es va liberalitzar, però que ha mantingut un monopoli “de facto” per la posició dominant de Renfe. En la roda de premsa posterior al Consell de Ministres, la ministra ha assenyalat que l’objectiu de la reforma és “millorar la qualitat del servei, treure partit de les infraestructures ferroviàries, incrementar la competència i el nombre d’operadors,  augmentar el transport de mercaderies per ferrocarril i racionalitzar l’oferta de serveis”.

El contingut que hi ha a continuació només es visible amb la subscripció anual. Si estàs subscrit, introdueix les teves dades d’accès aquí. Si no ho estàs, pots subscriure’t a elBaix.cat en el següent enllaç: Ets del Baix?




Deixa un comentari

© 2012 - elBaix.cat  |  Un projecte de Social Mirror i desenvolupat per Cabans

Tornar adalt