Inaugurat el Moll Prat sense els accessos ferroviaris definitius, però amb partida pròpia als Pressupostos de l’Estat

Inaugurat el Moll Prat sense els accessos ferroviaris definitius, però amb partida pròpia als Pressupostos de l’Estat

El govern central va anunciar dijous passat que els pressupostos per l’any vinent inclouen la inversió pels accessos ferroviaris definitius al Port de Barcelona, el mateix dia que s’inaugurava la nova terminal de contenidors, el Moll Prat

Els Pressupostos Generals de l’Estat per al 2013 preveuen una partida de 60 milions d’euros per als accessos definitius amb ample internacional al Port de Barcelona i una inversió de 100 milions d’euros per a l’adaptació a l’ample internacional per al corredor mediterrani, la mateixa dotació que l’any passat; així com 105 MEUR més per a altres actuacions, incloses les estacions, del mateix traçat.

El govern espanyol ha planificat les obres dels accessos al port en els pròxims tres anys, amb una dotació inicial de 60 milions d’euros per a aquest 2013, mentre que els dos pròxims anys les partides seran de 25 milions d’euros i 15 milions d’euros, respectivament.

L’alcalde del Prat, Lluís Tejedor (ICV), va criticar però, que fins ara el govern central ha invertit en línies d’alta velocitat deficitàries i no en infraestructures estratègiques com aquesta.

El Port de Barcelona ha invertit un total de 41 milions d’euros en la construcció dels accessos viaris i ferroviaris provisionals al Moll Prat, el primer moll que entra en funcionament a la nova zona de l’ampliació del Port

D’aquesta quantitat, el Port ha destinat 25 milions d’euros a l’execució dels accessos viaris a la nova terminal de contenidors, gestionada per Tercat-Hutchison. Els 16 milions d’euros restants s’han invertit en la construcció dels accessos ferroviaris, tant en ample ibèric com internacional. Aquesta infraestructura té una longitud total de 2,4 quilòmetres, segons va informar el Port de Barcelona en una nota de premsa.

A banda de la part central dels accessos, finançats i executats pel Port de Barcelona, un conveni entre l’Autoritat Portuària, Adif i el Consorci de la Zona Franca signat el passat mes de març ha permès la construcció de l’enllaç ferroviari de 250 metres de longitud que possibilita la sortida en ample ibèric i internacional de les instal·lacions portuàries. La connexió viària i ferroviària construïda pel Port de Barcelona es va completar el passat mes de juliol.

La terminal de contenidors del Moll Prat, a la qual donen servei els accessos viaris i ferroviaris provisionals, disposarà d’una superfície total de 100 hectàrees i una capacitat per manipular 2,65 milions de TEU a l’any. Gestionada pel primer operador de terminals portuàries del món (Hutchison Port Holdings, HPH), és la instal·lació semiautomatitzada més avançada de la Mediterrània. La seva inauguració oficial es va celebrar dijous passat, 27 de setembre.




Deixa un comentari

© 2012 - elBaix.cat  |  Un projecte de Social Mirror i desenvolupat per Cabans

Tornar adalt