Actualment els ferrocarrils tenen una freqüència d’aturada de 30 minuts al baixador de Viladecans, una ciutat que ostenta el major nombre d’habitants entre Hospitalet i Tarragona i que per contra, compta amb la menor freqüència de tota aquesta franja

El grup parlamentari socialista va votar a favor d’aquesta proposta doncs considera que s’ha de tenir en compte primer, l’increment exponencial d’usuaris a finals d’any amb l’obertura del nou centre comercial outlet que preveu 2,5 milions de visites a l’any, un centre que es troba a més al costat de l’abaixador dels ferrocarrils; i segon, que Viladecans és una zona de gran dinamisme econòmic i comercial amb creació de llocs de treballs però amb moltes dificultats de transport públic entre els municipis de la zona delta, l’aeroport i d’altres municipis de la comarca.

La diputada socialista Eva Martínez va recordar que “El nou centre i l’abaixador estan porta per porta, i per tant és una oportunitat única de potenciar el transport públic menys contaminant en aquest nou espai d’atracció turística indiscutible”, a més la diputada ha declarat que millorar la mobilitat d’una ciutat com Viladecans “és una necessitat immediata i urgent”.

JxS va rebutjar realitzar accions per millorar la freqüència de rodalies al baixador de Viladecans amb l’abstenció de la CUP i C’s, argumentant que la freqüència ja és suficient i que caldria analitzar prèviament l’impacte de totes les línies. Uns estudis que es porten demanant des del Parlament ja fa 4 anys.

“No podem tenir aturades les millores de mobilitat a la nostra ciutat esperant uns estudis que mai arriben. Tenim un abaixador que no s’ha millorat des de fa 25 anys, i una freqüència que no concorda amb la nostra densitat de població ni amb el trànsit que provoca la nostra creixent activitat econòmica”, va declarar l’alcalde de Viladecans Carles Ruiz.

1 COMENTARI

  1. […] Després de votar contra una proposta similar a la Comissió de Territori, els diputats de Junts pel Sí Joan Ramon Casals i Anna Simó han volgut deixar clar el posicionament del grup i han entrat al registre del Parlament de Catalunya una proposta de resolució en la qual demanen “continuar treballant per millorar la freqüència d’aturada dels serveis de Rodalies de Catalunya al municipi de Viladecans” i que aquesta proposta es tingui en compte en el marc de “de l’estudi global de reconfiguració dels serveis de les Rodalies de Catalunya en el seu conjunt i més concretament amb la nova oferta que caldrà oferir en els serveis cap al sud del territori amb l’entrada en funcionament del nou corredor Vandellòs-Tarragona“. A més, els diputats reclamen a l’Estat que “elabori i executi amb caràcter d’urgència el projecte de la línia Castelldefels-Cornellà“. […]

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here