És una iniciativa de l’Associació de Gastronomia i Turisme del municipi que es portarà a terme del 25 d’octubre al 18 de novembre

[dropcap color=”#336600″ font=”arial” fontsize=”40″]A[/dropcap] finals d’octubre arriba al Baix Llobregat la segona edició del Quinto Tapa, una ruta de degustació d’innovadores tapes realitzades per una vintena de bars i restaurants del Prat de Llobregat, que es va celebrar per primera vegada l’any 2010.

Un dels objectius d’aquesta proposta, iniciativa de l’Associació de Gastronomia i Turisme (AGT), és motivar el consum dins de la restauració local i potenciar el producte local a través del Pota Blava, un producte que ofereix un fet diferencial i qualitatiu respecte a altres rutes de tapes.

De fet, Quinto Tapa és una més de les accions que s’estan portant a terme per posar en primer pla els principals actius, tant naturals, patrimonials, agroalimentaris i gastronòmics del Prat.

Preus tancats i premis per als restauradors i clients

Del 25 d’octubre al 18 de novembre els restaurants i bars participants oferiran, d’una banda, una tapa especialitat de la casa amb un Quinto Damm a un preu de 2,5 €; i de l’altra, una tapa Pota Blava amb un Quinto Damm per 3,5 €.

Per tal de motivar a la participació de restauradors i consumidors, es donarà un premi a la millor tapa de bars i restaurants participants i els clients podran participar en un concurs a traves d’un cupó, que els han de segellar en cinc bars i/o restaurants diferents. El premi per al guanyador serà un àpat en un restaurant d’estrella Michelin.

Amb el mateix cupó també se sortejaran 10 places per participar en un taller gastronòmic que es celebrarà el 28 de novembre, i aquelles persones que participin a través de la Pàgina de Facebook de Quinto Tapa votant la millor tapa, també tindran premi: un lot de productes Damm.

Aposta per les xarxes socials

L’organització del Quinto Tapa ha decidit fer una aposta forta per la comunicació 2.0. Així, s’ha posat en marxa un web propi (www.quintotapa.cat) on, mitjançant un mapa de la ciutat, els establiments participants estan geolocalitzats i a través del qual es pot accedir a tota la informació de l’oferta de tapes que ofereixen els restauradors.

El web serà el nucli de la presència online de Quinto Tapa, que també tindrà presència a xarxes socials com Facebook, Twitter, Instagram i FourSquare.

Quinto Tapa també ha posat en marxa un bloc on s’informarà d’algunes de les curiositats que es vagin desenvolupant durant les tres setmanes de la ruta gastronòmica i s’ha creat una aplicació per a smartphones o telèfons intel·ligents que permet accedir des del mòbil al web de Quinto Tapa.

La segona edició del Quinto Tapa està organitzada per l’Associació de Gastronomia i Turisme (AGT) i compta amb Estrella Damm com a patrocinador principal. Hi col·laboren l’Ajuntament del Prat de Llobregat, Rúbrica Editorial i Lambada Estudio.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here