Els vicepresidents del Consell Comarcal, Lourdes Borrell i Jordi Milà, es van traslladar fins al Ministeri de Foment a Madrid per reunir-se amb Manuel Niño, secretari general de Infraestructures per tractar dels diferents projectes competència de l’Estat aturats o pendents d’iniciar-se a la comarca

[dropcap color=”#336600″ font=”arial”]E[/dropcap]l secretari d’Estat no va arribar a cap compromís ferm perquè els pressupostos de l’estat de 2014 contemplessin cap partida pressupostària sobre els projectes pendents a la comarca, tot i això, es va fer un repàs de tots els projectes aturats o pendents d’executar:

  • Pont de connexió AP7-A2 Sant Andreu de la Barca-El Papiol. El Ministeri espera que les obres tornin a començar aquest estiu i el pont entri en funcionament a finals de 2015, principis de 2016.
  • Carril Bus-VAO B23 Sant Feliu de Llobregat-Avda.Diagonal. El Ministeri coincideix plenament amb la proposta de carril segregat Bus-VAO “low cost” que ha proposat la Generalitat de Catalunya. Actualment s’està estudiant la manera de poder executar aquesta infraestructura de millora del transport públic el 2014.
  • Soterrament de les vies de RENFE a Sant Feliu de Llobregat. El Ministeri, la Generalitat i l’Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat estan negociant un nou conveni per a realitzar una obra que garanteixi la seguretat de les persones i que tingui en compte les circumstàncies econòmiques actuals. Tant bon punt es signi aquest conveni el Ministeri es compromet a licitar el projecte i a iniciar les obres.
  • Línia de rodalies RENFE a l’Aeroport. El Ministeri està estudiant la proposta que ha fet la Generalitat de fer una nova línia de rodalies per a connectar Barcelona amb la T1 de l’aeroport amb un tren llançadora finançat amb capital privat.
  • Autovia B24 túnels i variant de Vallirana. No hi ha prevista cap millora pressupostaria envers del que ja estava planificat. Tot i aixi van prendre nota de la gravetat de la situació.
  • Connexió C32-B23 Sant Boi de Llobregat-Cornellà de Llobregat, túnel B40 Abrera i linia rodalies Castelldefels-Cornellà de Llobregat. El Ministeri no preveu que el 2014 hi hagi cap partida pressupostària per aquests projectes.

Malgrat la decepció per els pocs canvis a la situació d’inversió pressupostaria en infraestructures a la comarca, va regnar la cordialitat i al final de la reunió va quedar oberta la possibilitat de tornar-se a reunir, en funció de la evolució de la confecció dels pressupostos del 2014.

Aprovació per Ple

En el Ple comarcal del 22 de juliol es va aprovar una document de proposta titulat “Millora de la mobilitat sostenible a la comarca del Baix Llobregat”. Aquest document  ha estat elaborat per un grup de treball impulsat per la Conselleria de Mobilitat del Consell Comarcal amb la participació de diferents entitats: Promoció del Transport Públic, Centre d’Estudis Comarcals del Baix Llobregat, PIMEC, Cambra de Comerç, Unió General de Treballadors del Baix Llobregat i Comissions Obreres del Baix Llobregat.

El document conté un seguit de propostes per a la millora dels serveis de transport públic a la comarca del Baix Llobregat en diferents àmbits: priorització dels intercambiadors; inversions per a l’optimització de la xarxa de transport existent; millora del transport de viatgers per carretera; millora de les connexions i freqüència als modes ferroviaris; accessibilitat els polígons industrials; informació i comunicació i tarifes i sistemes de gestió

Amb aquest document es pretén evidenciar que és possible assolir millores importants en la qualitat del transport públic a partir de la millora de la gestió i d’intervencions que permetran un fort impacte amb un baix nivell d’inversió. El document va ser presentat el 5 de juny al Consell d’Alcaldes i va ser debatut àmpliament a la darrera sessió del Fòrum Comarcal de la Mobilitat que va tenir lloc el dia 3 de juliol.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here