L’aplicació és una iniciativa privada que té el suport de la Unió de Botiguers de Sant Vicenç, amb el propòsit de dinamitzar les vendes locals i amb intenció de permanència

Les botigues de barri i els petits negocis locals viuen temps difícils. A la crisi del consum s’uneix l’estratègia de la gran distribució per canviar de format i ser prop de casa (Mercadona, Día Market, SuperCor, Carrefour Express…), així com l’èxit imparable de les vendes online.

El sector del petit comerç sembla disposat a competir amb les seves millors armes: l’associacionisme i les accions conjuntes que treguin als veïns als carrers, com són les jornades de tapes i els mercats de liquidació d’estocs.

Una de les propostes amb més futur i a la que ja s’han sumat diversos municipis és la publicació de les ofertes dels comerços locals en una aplicació mòbil (app). Sant Vicenç dels Horts ha encetat aquest camí durant el mes de desembre amb aHorrae.

La idea és senzilla. Els consumidors s’han acostumat a cercar ofertes online, gràcies a la immediatesa que proporcionen  els telèfons mòbils. Però aquestes compres porten sorpreses sovint, ja sigui en forma de tardança a l’hora de fer el lliurament o de diferències entre el producte seleccionat i el finalmente rebut. Aquestes molèsties desapareixen si la venda es tanca a l’establiment, com passa als comerços locals.

I això és precisamente el que fa aHorrae, l’app mòbil que els comerços de Sant Vicenç han començat a emprar. L’aplicació els permet publicar tantes ofertes i notícies com vulguin, de forma senzilla i sense intermediaris. Poden triar la durada i afegir atractives imatges. El cost és de 19,95€ al mes (0,66€ diaris) i no exigeix un compromís de permanència.

És, per tant, un altaveu que dona a conèixer les ofertes locals, que en paraules d’alguns dels botiguers durant l’acte de presentació del 17 d’octubre, “no tenen res que envejar a les ofertes d’Internet”.

Pel costat dels usuaris, la descàrrega i l’ús són gratuïts. L’app està disponible per ser utilitzada als smartphones, tauletes i web, i permet la geolocalització de les botigues en un plànol, on també s’ubica al comprador mitjançant el GPS. També permet arxivar les ofertes i comerços favorits, consultar els horaris d’obertura o filtrar les ofertes en funció de categories. La part lúdica la posa un simpàtic botó retolat “Emociona’t” que proposa frases temptadores per filtrar els resultats.

La difusió entre la ciutadania de Sant Vicenç es realitza mitjançant les xarxes socials, d’un sorteig conjunt amb els Multicines La Vailet i de la promoció als propis punts de venda. Cada comerç associat disposa d’un cartell adhesiu per l’aparador i un display amb folletons (flyers) per deixar al taulell. Tots ells mostren un codi QR que permet descarregar l’aplicació en pocs segons.

 

 

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here