El ple de gener de Sant Feliu celebrat aquest dijous, va aprovar per unanimitat una moció assumida per tots els grups amb representació al consistori governat per ICV-EUiA i CiU, en la que es manifesta el rebuig de l’Ajuntament baixllobregatí contra l’augment del preu del transport públic. Per contra, el ple de la Diputació de Barcelona celebrat el matí del mateix dia, va rebutjar una moció similar, amb els vots de CiU

Segons exposa la moció aprovada a Sant Feliu, “els transports públics són un dels principals elements vertebradors del territori, això comporta la necessitat de comptar amb un sistema de transports d’una gran qualitat i que respongui a les necessitats dels usuaris i del territori. Perquè això sigui possible un dels criteris ha d’ésser el compliment de les directrius de bon govern i de gestió integrada presents a la llei de mobilitat, aprovada pel Parlament de Catalunya, el mes de juny de 2003.

Barcelona i la seva àrea metropolitana, disposa d’una gran xarxa de mitjans de transports públics. Aquest fet està determinat per la necessitat que milers de ciutadans tenen d’utilitzar-la dia rere dia pels seus desplaçaments habituals. Com no podia ser d’una altra manera, la utilització dels transports públic ha de tenir un cost, amb el que s’ha de finançar una part del servei. Cost que sempre ha d’estar determinat per l’objectiu d’eficiència financera del prestador del servei i per la capacitat econòmica dels potencials usuaris, així com pel caràcter bàsic del servei públic del que es tracta.

Ens els darrers anys, el cost per la utilització de la xarxa de transport públics de l’àrea metropolitana de Barcelona ha augmentat de forma reiterada. Aquest any 2014, la T-10 ha patit una important pujada de preu, un 5.1%. El bitllet senzill ha pujat un 7.5%. La T-50/30 ha apujat un 8.4%, un augment absolutament desproporcionat i molt per sobre de la inflació prevista pel 2014”.

La moció aprovada per unanimitat a Sant Feliu consta dels següents punts:

Primer.- Manifestar el rebuig de l’Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat a l’acord del Consell d’Administració d’actualitzar les tarifes que han de regir en el transport públic durant el 2014.

Segon.- Instar als òrgans de govern de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) la revisió de l’acord d’increment de les tarifes del transport públic metropolità pel 2014, per tal que aquest increment no superi la previsió d’increment de l’índex de preus al consum (IPC) per aquest any fixada pel Govern de l’Estat.

Tercer.- Traslladar l’adopció d’aquest acord a l’Autoritat del Transport Metropolità, al Parlament de Catalunya, la Presidència de la Generalitat de Catalunya, al Departament de Territori i Sostenibilitat i al Govern de l’Estat.

Quart.- Demanar el desplegament de la Llei de mobilitat aprovada pel Parlament de Catalunya l’any 2003, i que s’elabori una llei de finançament del transport públic

Però unes hores abans, el Ple de la Diputació de Barcelona rebutjava, amb els vots de CiU, una proposta similar .

El grup d’ICV-EUiA-EPM va proposar que la institució provincial expressés el seu rebuig als últims increments dels principals títols de transport de l’ATM.

També va demanar a la Diputació que sol·licités a l’Autoritat del Transport Metropolità la revisió de l’actual estructura de zones tarifàries i d’alguns títols de transport, amb la intenció de facilitar l’accés al transport públic a la ciutadania, així com la urgent necessitat de que el Parlament aprovés de forma urgent una Llei de Finançament del Transport Públic.

 

 

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here