L’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) subvencionarà la compra de bicicletes elèctriques a partir d’aquest octubre amb 250 euros, que podran ser acumulables a l’ajuda de 200 euros que dóna el Govern espanyol. El vicepresident de l’entitat, Antoni Poveda, va destacar que l’objectiu de la mesura és “impulsar la mobilitat segura”, un dels “grans reptes” de l’àrea

El vicepresident de Transport i Mobilitat de l’AMB, Antoni Poveda, ho va avançar aquest dimecres al Fòrum Empresarial del Llobregat, tot i que en els propers dies es donaran més detalls d’aquesta subvenció. El també alcalde de Sant Joan Despí va presentar ahir al matí les línies mestres del Programa de Mobilitat que l’ATM ha aprovat recentment.

Poveda va fer referència als tres grans reptes de futur que té l’entitat: en primer lloc, afrontar amb èxit l’ampliació de l’àmbit d’actuació del transport públic, que des de 2010 s’ha ampliat de 18 a 36 municipis, i que suposa la gestió de 10 milions de desplaçaments diaris.

En segon lloc, impulsar la mobilitat sostenible amb un pla d’acció integral, entre les que destaquen un aposta decidida pels vehicles elèctrics, l’increment de l’ús de la bicicleta –moment en el que va anunciar aquesta subvenció per valor de 250€ de la compra de bicicletes elèctriques en tota l’àrea metropolitana, a la que podrán optar tots els habitants de l’AMB que vulguin comprar un vehicle d’aquest tipus “sempre i quan la bicicleta elèctrica no costi més de 1.250 euros”–, i l’impuls de plans de mobilitat en els polígons –va demanar als empresaris que s’impliquin en el disseny de plans de mobilitat sostenible des de les seves empreses­.

I finalment, i com a tercer gran repte, la necessitat d’assolir un marc de finançament estable. En aquest punt, Poveda va assegurar que el 45% del finançament del transport públic s’obté de la venda de bitllets i el 55% restant de les administracions. I va lamentar que “les administracions Generalitat i Estat han reduït les seves aportacions entorn al 30%”. Aquest fet, “ens ha conduït ha negociar un crèdit per valor de 490 milions d’euros”.

En la seva intervenció davant de més de 50 empresaris convocats pel Fòrum Empresarial Llobregat, Poveda va anunciar també que el proper 19 d’octubre es reunirà una comissió de treball per valorar possibles solucions a les deficiències de transport públic que pateixen els empresaris i treballadors de la Plaça Europa i Polígon Pedrosa, denunciades al llarg dels darrers mesos per l’AEBALL. En aquest punt, el president del Fòrum i de l’Associació Empresarial de l’Hospitalet i Baix Llobregat (AEBALL), Manuel Rosillo es va mostrar confiat en trobar solucions a curt termini, fins que no s’inauguri la línia 9 del metro (prevista per l’any 2016).

En el torn d’intervencions, la directora de l’Associació Empresarial de l’Hospitalet i Baix Llobregat (AEBALL), Rosa Fiol va demanar que no s’aboquin més responsabilitats a les empreses en matèria de mobilitat sostenible. “Les empreses ja tenim prou problemes per fer viables els nostres negocis, crear llocs de treball i tirar endavant els propis projectes”.  “La gestió de les infraestructures i la mobilitat és responsabilitat de les administracions representades en aquest consorci”, va sentenciar.

L’alcalde de Sant Joan Despí i vicepresident de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) Antoni Poveda va estar acompanyat a la taula per l’Alcaldessa de l’Hospitalet Núria Marín i el president de l’AEBALL, Manuel Rosillo.

 

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here