El jutjat penal número 6 de Barcelona va suspendre fins a aquest dimecres el judici contra cinc exalos càrrecs d’Aena i del Ministeri de Foment pels sorolls provocats pels avions de l’Aeroport del Prat sobre veïns de Gavà i de Castelldefels, ja que les acusacions i les defenses estan negociant un acord de conformitat

El judici estava previst per a ahir dimarts a les 9.30 hores, però la titular del jutjat penal número 6 va acordar la seva suspensió durant 24 hores per donar temps al fet que s’arribi a un acord, la negociació del qual es va iniciar fa diverses setmanes.

L’advocat d’Aena, Rafael Entrena, va explicar que “l’acord possibilitaria la creació d’una comissió de treball entre Aena, l’Aeroport del Prat i les associacions de veïns perquè estiguin informades de tot allò que els pugui afectar i per ser sensibles a les seves peticions de cara a minimitzar els sorolls”.

En el judici es van personar com a acusació l’Associació de Veïns de Gavà Mar, la Plataforma Prou Soroll de Castelldefels, el veí Juan Antonio Hernández i l’Associació de Veïns de la Platja de Gavà.

Tan sols aquesta última entitat és, de moment, contrària a arribar a un acord de conformitat amb els acusats i ha condicionat qualsevol pacte “al fet que Aena firmi que mai més en la vida els avions tornaran a aterrar per la capçalera de la tercera pista”, va explicar el president de l’Associació de Veïns de la Platja de Gavà, Jordi Villacorta.

En el cas estan acusats l’expresident d’Aena, Manuel Azuaga; l’exdirector general d’Aviació Civil del Ministeri de Foment, Manuel Bautista; l’exdirector general de Qualitat Ambiental del Ministeri de Medi ambient, Jaime Alejandre; l’exdirector de l’oficina executiva del Pla Barcelona, Francisco Gutiérrez; i el *exresponsable de l’adreça ambiental de les obres d’ampliació de l’aeroport, Francesc Xavier Montoro.

Les acusacions demanen per tots ells penes d’entre dos i tres anys de presó per un presumpte delicte contra els recursos naturals i el medi ambient per contaminació acústica, ja que consideren que la tercera pista de l’aeroport es va posar en servei l’any 2004 sense complir la Declaració d’Impacte Ambiental i provocant molèsties als veïns de Gavà i de Castelldefels pel soroll dels avions aterrant, que superava els límits legals.

 

Font: Europa Press

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here