La patronal vaticina que la posada en marxa del tram entre Olesa i Viladecavalls suposarà un estalvi de “centenars de milions d’euros”

Ajuntaments i patronals del Baix Llobregat, Vallès Occidental i Vallès Oriental han celebrat la represa de les obres del Quart Cinturó entre Olesa i Viladecavalls, però també han retret a l’Estat que el projecte hagi quedat aturat durant tants anys.

Consideren que es tracta d’una infraestructura “cabdal” i “vital” per a la dinamització econòmica del territori. La patronal Cecot, en aquest sentit, vaticina que la posada en marxa d’aquest tram de 6 kilòmetres suposarà “un estalvi de centenars de milions d’euros” per a les empreses.

Martorell i Terrassa subratllen que “en menys de deu minuts” es podrà anar d’un municipi a l’altre.

AEBALL (Associació Empresarial de l’Hospitalet i el Baix Llobregat)

AEBALL aplaudeix el desdoblament de l’R3, la represa de les obres del Quart Cinturó, les millores relatives al corredor mediterrani i a la llançadora a l’aeroport
 
La patronal demana la realització i continuïtat en els acords presos entre el govern central i el de la Generalitat
 
AEBALL, la patronal de L’Hospitalet i el Baix Llobregat, valora molt positivament les actuacions anunciades ahir pel conseller Santi Vila, concreta i especialment el desdoblament de l’R3, la represa de les obres del Quart Cinturó, els nous accessos ferroviaris al port de Barcelona, el nou tren llançadora a l’aeroport, i les relatives al corredor mediterrani.
 
Respecte a la línia R3, inicia el seu trajecte a L’Hospitalet de Llobregat, fins a la Tor de Querol, i l’entitat considera que pot suposar una oportunitat pel desenvolupament econòmic de les poblacions per les que transcorre, basat en el turisme i en la millora de la mobilitat de persones i mercaderies, pel que la duplicació de la via permetrà més freqüència de pas dels trens, trajectes més ràpids i reduir les incidències.
 
Pel que fa a la B-40, el Quart Cinturó, el fet de que es reprenguin les obres entre Olesa de Montserrat i Viladecavalls és un avanç, que respon a una reivindicació empresarial de molts anys i contribuirà a la descongestió del tràfic de mercaderies i a la millora dels costos del teixit productiu del Baix Llobregat i del Vallès.
 
AEBALL també es posiciona totalment a favor de qualsevol evolució cap endavant del corredor mediterrani, tant necessari per ser un país competitiu, i aplaudeix que es comenci a treballar en un dels trams més urgents i prioritaris, així com les actuacions per dotar de nous accessos ferroviaris al port de Barcelona.
 
L’entitat considera L’Hospitalet i el Baix Llobregat com un dels pols econòmics més importants al sud d’Europa, si no el més important, donada la connectivitat de la zona, i la qualitat de les infraestructures que s’hi ubiquen, o que es troben molt properes, com el propi port, l’aeroport d’El Prat, la Zona Franca, la ZAL o la Fira de Barcelona, que estan atraient la implantació de moltes empreses.
 
Per aquesta raó, AEBALL també reconeix a la Generalitat l’esforç per la posada en marxa de la llançadora a l’aeroport, que, juntament amb l’L9, una de les reivindicacions més importants de la patronal, suposa facilitar una mica més l’accés a una zona estratègica pel país.
 
Tot i així, l’entitat considera important recalcar que aquests acords cal que es duguin a terme amb independència dels moments polítics i electorals, pel bé de les empreses i el país, i que cal seguir aprofundint i treballant per que la finalització del Quart Cinturó sigui una realitat el més aviat possible.

 Associació Àmbit B30

El President de l’Associació Àmbit B30 valora positivament que es desencallin infraestructures estratègiques com el Quart Cinturó o l’accés ferroviari al Port de Barcelona

L’acord entre la Generalitat de Catalunya i el Ministeri de Foment per tirar endavant el Quart Cinturó i els accessos ferroviaris al port de Barcelona ha estat ben rebut pel president de l’Associació Àmbit B30, Josep Monràs, que considera estratègiques aquestes infraestructures per al desenvolupament del territori de la B30. Tot i això, reclama més inversió al Ministeri i, en el cas del desdoblament de la R3, afrontar els projectes de manera global.
 
La Generalitat i Foment anunciaven ahir un acord que permetrà desencallar la construcció d’algunes infraestructures que l’Associació Àmbit B30 considera claus i que va incloure en el document “62 actuacions prioritàries en matèria de mobilitat i infraestructures”. Tot i això, L’Associació considera que cal més inversió per part del Ministeri i afrontar els projectes en la seva globalitat.
 
En aquest sentit, l’acord preveu licitar la redacció dels projectes constructius per al desdoblament de la R3 de Rodalies (línia Bcn – Vic) en els tres trams en què hi ha més distància entre estacions: Parets del Vallès – Granollers; Franqueses del Vallès – La Garriga i Balenyà – Vic. Això garantirà tècnicament una freqüència de pas de 15 minuts i l’augment de la capacitat de la línia, un fet que el president de l’Associació i alcalde de Mollet, Josep Monràs, posa en dubte: “Si el desdoblament no s’afronta amb un projecte global s’estaran posant pedaços que no solucionaran els principals problemes de la línia, ja que continuaran fent-s’hi embuts en les trams no desdoblats”. Per això Monràs reclama al Foment que afronti el projecte de manera global, encara que les obres s’hagin d’executar per trams per les dificultats econòmiques actuals.
 
Una altra de les infraestructures de l’acord i que la B30 considera estratègica és el tram Terrassa – Sabadell del Quart Cinturó. S’impulsarà la redacció d’un nou estudi informatiu que inclou les demandes del territori per millorar enllaços, minimitzar impactes paisatgístics i afectacions a l’espai agrícola i forestal, mantenir la continuïtat de camins i millorar els encreuaments amb la xarxa viària. L’actuació ha de resoldre diverses disfuncions a la xarxa viària de l’entorn i descongestionar les principals carreteres de la comarca (C-58, B-124, N-150) i de vials urbans de Terrassa i de Sabadell i donar sortides més directes a altres poblacions.
 
El president d’Àmbit B30, Josep Monràs, ha explicat que des de l’Associació no renuncien a la construcció global d’aquesta infraestructura, igual que en el cas de la R3. “El Ministeri ha d’adonar-se que cal invertir en aquest territori. Si no, ens debilitarem a nivell econòmic i industrial”.
 
Finalment, Generalitat i Estat també han acordat la licitació el mes vinent de les obres de l’accés ferroviari al port de Barcelona, amb una inversió de 100MEUR.  D’aquesta manera s’impulsarà el port de Barcelona com a zona estratègica d’entrada i sortida de mercaderies i, per tant, per al desenvolupament empresarial i industrial de Catalunya i el territori de la B30.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here