L’Associació Àmbit B30, de la qual en formen part les localitats baixllobregatines de Martorell i El Papiol, va organitzar ahir al matí una jornada de debat per a aconseguir una xarxa de ciutats i una mobilitat àgil que respongui a la realitat del trànsit de mercaderies i persones, la innovació com a element prioritari en la competitivitat de l’economia i l’enfortiment de la indústria com a sector clau per al desenvolupament econòmic

La jornada, celebrada a la Universitat Autònoma de Barcelona, va comptar amb dues taules rodones que van reflexionar sobre la gestió del territori com a factor de desenvolupament de la competitivitat de la B30, per una banda i la indústria avançada com a repte per a la innovació, per l’altra.

La gestió del territori com a factor clau de la competitivat de la B30

Aquest va ser el tema de debat de la primera taula rodona en la que van participar el director de l’Institut Català del Sòl de la Generalitat, Damià Calvet; el director general del Circuit de Barcelona-Catalunya, Salvador Servià; el director general d’Ordenació del Territori i Urbanisme, Agustí Serra i el coordinador del Grup de Treball de Territori de l’Associació Àmbit B30, Rodrigo Alaminos. El moderador va ser l’alcalde de Sabadell, Joan Carles Sánchez.

A l’entorn de la B30 hi ha més d’un milió d’habitants, i es realitzen 500.000 desplaçaments diaris interns i 400.000 desplaçaments addicionals de connexió amb Barcelona. A més, el 30% del trànsit total interurbà de la Regió metropolitana i el 15% de Catalunya es produeix a l’entorn de la B30. Per aquest motiu, l’Associació Àmbit B30 planteja com a objectiu principal aconseguir una xarxa de ciutats i una mobilitat àgil que respongui a la realitat del trànsit de mercaderies i a la mobilitat obligada de les persones.

Aquest objectiu es va plasmar en el document de priorització d’infraestructures que l’Associació Àmbit B30 va elaborar en el qual recollia 62 propostes. Algunes d’aquestes propostes ja han estat recollides per les administracions competents i han anunciat properes actuacions, com és el cas de l’inici del desdoblament parcial de la R3, o la represa de les obres del tram Terrassa – Sabadell del Quart Cinturó.

 

La indústria avançada. Reptes per a la innovació a la B30

L’Associació Àmbit B30 va acordar el passat mes de setembre treballar en l’anomenat Fòrum Àmbit B30, entorn tres àmbits claus per a la competitivitat: la indústria, la innovació i la manufactura avançada; i sobretot condicions que s’han de propiciar en aquests tres àmbits per impulsar la capacitat econòmica de l’Àmbit B30. Fruit d’això, s’ha començat a treballar en el document Estratègies per a una millora en la competitivitat de la indústria a l’Àmbit B30, i que va ser l’eix d’aquesta segona taula rodona.

Les propostes recollides en aquest document giren entorn tres estratègies definides: Crear un nucli de fabricació avançada a l’àmbit B30 gestionat de manera professional per impulsar i facilitar la generació d’activitat econòmica i ocupació d’alt valor afegit a través de la revitalització de la indústria, el foment de l’emprenedoria i el talent, l’atracció d’inversió estrangera i la generació i transferència de coneixement. Actuar com a lobby representatiu del territori més industrialitzat d’Espanya per promoure i exercir pressió davant de les administracions competents. Reforçar la imatge de l’Àmbit B30 com a territori conjunt.

La taula rodona, moderada pel vicepresident de la Cambra de Comerç de Sabadell, Ramon Alberich, va anar a càrrec del director general d’Indústria de la Generalitat de Catalunya, Antoni M. Grau; el director general del Centre Tecnològic Ascamm, Xavier López; el catedràtic de Química Orgànica de la UAB, Jordi Marquet i el director general de la Fundació FUNDIT, Antoni Garrell.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here