Donem continuïtat a aquesta subsecció de periodicitat mensual, gràcies a la col·laboració del Soci del Grup Excursionista Santfeliuenc (GEPS) i de la Federació d’Entitats Excursionistes de Catalunya (FEEC), Jordi Bosch; de la mà de qui estem descobrint excursions a les muntanyes de la nostra comarca

El Serral del Cúpol és una serra secundària del massís de l’Ordal i es troba ubicat al terme de Vallirana. Els seus cims culminants son el Puig de l’Osca (615) i el Puig Bernat (612), aquest darrer al límit també del terme municipal d’Olesa de Bonesvalls (Alt Penedès). La serra està situada al sud del Coll de l’Ordal i al nord del cim del Montau.

Aproximació: anant per la carretera N-340 (de Vallirana a l’Ordal) i després del Km 1230 (i del Pont del Lledoner) cal agafar una sortida a la dreta i després una rotonda a l’esquerra i entrar a la Urbanització El Lledoner. En la següent rotonda cal seguir recte pel carrer Anoia, agafar el primer carrer a la dreta (carrer Llobregat) i després el segon a l’esquerra (avinguda del Pont del Lledoner) fins al final (cruïlla amb el carrer del Foix). Allà podeu aparcar el cotxe.

Itinerari: pujada en vermell i variant de tornada en blau (Mapa ICC)

0.00 Aparcament (475): segueixo un pista de terra cap a l’est, per l’esquerra d’una caseta elèctrica. Després d’una baixada giro per dues cruïlles cap a la dreta (454 i 459) i començo a pujar en ziga-zagues per una pista que no deixaré fins al final.

La pista passa per la dreta del Puig de l’Osca (al que pujaré de tornada), arriba a un collet (596) i puja a un turó (610). El radar meteorològic del Puig Bernat és visible en mig dels arbres. Després baixo fins a un collet (583) molt a prop ja del cim.

0.40 Puig Bernat (612): al cim hi ha una rotonda de la carretera asfaltada que ve de les urbanitzacions del sud i rodeja un dipòsit, així com l’estació d’un radar meteorològic. Descanso 5 minuts al cim gaudint de les bones vistes i torno pel mateix camí.

Passat el Puig de l’Osca agafo un estret corriol a la dreta que hem porta al cim (615) en uns 5 minuts. Tot i ser el cim més alt de la serra, les vistes son escasses pel bosc que la cobreix. Torno pel corriol fins a la pista i continuo la baixada.

1.25 Aparcament (475).

Dificultat: molt fàcil. L’itinerari no està indicat però només cal seguir la pista de terra fins al final. El desnivell és de 190 m fins al Puig Bernat i 34 m de tornada (incloent la pujada a dalt del Puig de l’Osca), 224 m en total.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here