Donem continuïtat a aquesta subsecció de periodicitat mensual, gràcies a la col·laboració del Soci del Grup Excursionista Santfeliuenc (GEPS) i de la Federació d’Entitats Excursionistes de Catalunya (FEEC), Jordi Bosch; de la mà de qui estem descobrint excursions a les muntanyes de la nostra comarca

El turó de Sant Antoni o Montpedrós (357) s’ubica, juntament amb el veí turó de Sant Ramon o Montbaig (310), a tocar de la riba occidental del riu Llobregat, a prop ja del delta del riu. El cim és accessible des de les veïnes localitats de Torrelles, Santa Coloma de Cervelló i Sant Vicenç dels Horts. L’ascensió la vaig fer des de Torrelles.

Aproximació: cal agafar la carretera BV-2005 que va de Sant Vicenç dels Horts a Torrelles de Llobregat. Abans del km 5, en una rotonda (la segona), cal girar a l’esquerra cap a la urbanització Cesalpina per, seguint sempre el carrer més ample, arribar al Coll de Can Cartró, on es pot aparcar el cotxe.

0.00 Coll de Can Cartró (241; pal indicador del sender GR 92): de l’esplanada del coll segueixo un camí ample tancat amb un cadenat cap a la dreta (nord-est), que va paral•lel al carrer deixant a l’esquerra un dipòsit d’aigua.

En una cruïlla de camins (240) segueixo el camí principal que rodeja per l’esquerra un turó fins arribar a una petita esplanada, el Pla de les Bruixes.

0.15 Pla de les Bruixes (247; pal indicador): aquí deixo el sender GR 92 i tinc dues opcions: seguir el camí tancat amb un cadenat fins al cim (agafaré aquest camí per baixar), o agafar un corriol cap a l’esquerra (nord) que em durà al cim després de fer un parell de grimpades (a Sant Antoni pel dret).

Itinerari: pujada en vermell i baixada en blau (Mapa ICC)

Segueixo la segona opció i pujo per l’estret corriol entre el bosc. He de superar un parell de grimpades per les roques de la cara sud per arribar finalment al cim.

0.30 Sant Antoni o Montpedrós (357): ample cim amb una gran bandera catalana i l’ermita de Sant Antoni. Descanso 5 minuts gaudint de les vistes.

El descens el faig pel camí normal que baixa fins al Pla de les Bruixes (247) i continua fins al Coll de Can Cartró.

1.00 Coll de Can Cartró (241).

Dificultat: molt fàcil pel camí normal, més complicat pel corriol (només recomanable per a persones amb experiència a la muntanya). El desnivell és de 116 m.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here