Els seus alcaldes demanen que es posi fi al dèficit històric en mobilitat entre els quatre municipis

Els alcaldes de Gavà, Sant Boi de Llobregat, Viladecans i Castelldefels han reclamat conjuntament a l’Estat que l’anomenat ‘Metro del Delta’, la connexió ferroviària soterrada per unir Castelldefels i Cornellà i que està previst al vigent Pla Director d’Infraestructures del transport públic col·lectiu de la Regió Metropolitana de Barcelona 2011-2020, no quedi exclòs dels 4.200 milions d’euros que Mariano Rajoy ha promès en inversions a Catalunya. 

En un comunicat, els quatre alcaldes sol·liciten que es recuperi el projecte i que, d’una vegada per totes, es doti el Delta el Llobregat d’una xarxa de transport públic eficient i sostenible. “Reclamem a l’Estat que demostri sensibilitat amb el Delta del Llobregat i que no l’exclogui de la inversió anunciada”, han afegit.

L’anomenat ‘Metro del Delta’ és una infraestructura que inicialment es va concebre com una nova línia de metro i que finalment, l’any 2006, es va redefinir com una nova línia de Rodalies entre Cornellài Castelldefels i que per tant passava a ser competència del govern central.

El nou projecte, que consistia en la construcció d’un tram de doble via d’una longitud aproximada de 22,4 km i amb 11 estacions, quatre de les quals de nova construcció, va ser sotmès a consultes ambientals. L’any 2010 s’aprovava provisionalment i se sotmetia a informació pública . 

Des d’aleshores, no hi ha hagut cap avanç per a la seva execució.Ara fa un any, els quatre municipis van reclamar que es recuperés el projecte en un acte conjunt a la UPC que va comptar amb el suport de patronals i sindicats.

L’alcaldessa de Gavà, Raquel Sánchez, ha reclamat al Govern que “d’una vegada per totes demostri sensibilitat. Estem parlant d’un espai on viuen més de 250.000 persones, un dels motors econòmics més importants del país i un territori de gran valor natural i estratègic. Tenim necessitats reals, concretes, que fa massa temps que esperen, i una d’elles, essencial, és el transport públic. El creixement de la xarxa de Rodalies amb el Metro del Delta és, a més, una necessitat evident en termes de sostenibilitat, mobilitat i lluita contra el canvi climàtic. El govern de l’Estat ha de donar-hi resposta.”

L’alcaldessa de Sant Boi, Lluïsa Moret, ha manifestat que “en aquest moment en què el Govern Central està comprometent inversions de millora de les Rodalies a Barcelona, el Delta no pot quedar fora. La construcció d’aquesta línia de ferrocarril soterrada entre Castelldefels i Cornellà, que estava concretada des de fa anys, és vital per als nostres ciutadans i ciutadanes. Ha arribat l’hora del Delta”.

L’alcalde de Viladecans, Carles Ruiz, ha assegurat que “el col.lapse del transport públic en la zona Delta s’incrementarà amb les restriccions al vehicle privat que es faran a nivell metropolità, és urgent efectuar les inversions previstes en el Pla Director d’Infraestructures, i en especial recuperar l’execució del Metro del Delta i l’increment de freqüències per donar impuls a l’Àrea de Desenvolupament Econòmic més important de Catalunya: el Delta del Llobregat”.

L’alcaldessa de Castelldefels, Candela López, ha afirmat que “aquest anunci del govern espanyol és un reconeixement implícit de les carències i la precarietat en infraestructures que patim els catalans des de fa anys. És inadmissible que durant tants anys el govern espanyol s’hagi desentès dels nostres veïns i veïnes, ignorant la necessitat de les inversions que encara tenim al nostre territori. El que volem és veure aquests projectes fets realitat per garantir la mobilitat dels nostres veïns i veïnes”.

Ara fa un any, els quatre alcaldes reclamaven conjuntament a la Generalitat i al govern central que traguessin del calaix projectes cabdals per posar fi al dèficit històric en la mobilitat, i sobretot en el transport públic de passatges, que pateix el Delta.

Font: ACN i Ajuntament de Viladecans (elBruguers) 

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here