Enviaran una petició formal a De la Serna un cop superat el termini que el Ministeri va fixar per reprendre les obres de la variant

Les alcaldesses de Sant Boi, Santa Coloma de Cervelló i Sant Vicenç dels Horts i l’alcalde de Torrelles de Llobregat, amb el suport de la Generalitat i la Diputació de Barcelona, enviaran aquesta setmana una carta al ministre Íñigo de la Serna exigint la reobertura del vial d’accés a Sant Boi des de la C-245 abans que comenci el curs escolar. 

El front comú instarà el titular de Foment a complir el compromís que el Ministeri va adquirir a finals de maig, quan va anunciar que reobriria el vial si les obres de la variant de la C-245 no es reprenien abans del 30 de juny. Les alcaldies consideren que la situació de dos anys provisionalitat amb el vial tallat és “intolerable” i recorden que genera constants “molèsties i patiments” en la mobilitat dels veïns de la zona.

Els responsables municipals recorden que el director general de Carreteres, Jorge Urrecho, es va comprometre a finals de maig a retirar les barreres ‘New Jersey’ del vial de la C-245 si després del 30 de juny no s’havien reprès les obres de la variant d’aquesta carretera, que ha d’unir l’autopista C-32 amb la Ronda Litoral a Sant Boi de Llobregat.

Alhora, subratllen que Urrecho també es va comprometre a redactar un conveni entre Foment i la Diputació per fer el projecte de desdoblament del ramal de connexió entre la BV 2002 i l’autovia A-2, així com el projecte d’ampliació i millora de la rotonda de Sant Vicenç dels Horts que enllaça amb aquestes dues vies i la B-23.

Davant la tardança d’aquests compromisos, els alcaldes, la Generalitat i la Diputació han acordat aquest dilluns que el proper dijous 20 de juliol entregaran personalment a la Delegació del Govern una carta adreçada al ministre Íñigo de la Serna reclamant-li el compliment dels dos anuncis.

A la carta, a part de sol•licitar la reobertura del vial i que es desencallin els projectes acordats, el front comú també reclama un calendari sobre el nou procés de licitació de la variant, després que l’obra quedés aturada ‘sine die’ perquè l’empresa adjudicatària va entrar en preconcurs de creditors. 

Segons els alcaldes, aquesta situació ha provocat que Foment hagi d’iniciar una nova licitació, fet que està endarrerint la represa de les obres.Aquest és l’enèsim retard que pateix aquesta variant. Tot i que inicialment estava previst construir-la l’any 1992, no va ser fins el 2009 que es van començar a executar les obres amb previsió que acabessin el 2012. 

Les dificultats de finançament, però, van endarrerir de nou la construcció. L’última previsió era que les obres es reprenguessin aquest passat abril per enllestir la variant a finals del 2018.

Font: ACN 

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here