El consistori assegura que hi ha diversos ciutadans en la mateixa situació

L’Ajuntament de Cornellà de Llobregat ha presentat una denúncia per coaccions contra l’empresa Endesa Distribución Eléctrica SLU, arran del cas d’un veí a qui, assegura el consistori, la companyia ha tallat el subministrament en negar-se a substituir el comptador elèctric del seu domicili per un de telegestionable.

En un comunicat, l’Ajuntament apunta que l’afectat està al corrent de pagament de les factures i assegura que l’empresa no s’exposa a cap perjudici greu si aquesta persona no canvia el comptador ara, recordant que la substitució de l’aparell no és obligatòria fins el 31 de desembre de 2018. L’Ajuntament de Cornellà ja va manifestar fa dues setmanes el seu rebuig als talls del subministrament per part de la companyia distribuïdora, assegurant que diversos veïns s’havien adreçat als serveis municipals de Consum i Eficiència Energètica.

Tot i que el consistori admet que la substitució està emparada legalment, el govern considera greu que no s’hagi valorat una resolució del Parlament de Catalunya ni tampoc diverses recomanacions del Consell d’Europa.

L’Ajuntament també retreu a la companyia que no hagi tingut en compte una moció aprovada pel ple municipal que instava l’Estat i la Generalitat a adoptar mesures per aturar la instal•lació dels comptadors de telegestió, a l’espera d’una ressolució satisfactòria sobre la protecció de dades i la repercussió que poguessin tenir per a la salut dels ciutadans.

Font: ACN

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here