L’Ajuntament del Prat de Llobregat ha reclamat a la Generalitat de Catalunya un pla d’actuació urgent que garanteixi una atenció de qualitat tant a les residències públiques i privades de la ciutat com als serveis d’atenció domiciliària, davant de la crisi generada per l’epidèmia de coronavirus.

El consistori, que fa un seguiment permanent d’aquests serveis, constata que els recursos humans i materials assignats fins ara pel departament de Treball, Afers Socials i Famílies no són suficients i, davant d’això, reclama posar en marxa de forma immediata un pla integral d’actuació. En aquest sentit, el consistori, que ja ha prestat suport per dotar de més material i trobar més personal per a aquests serveis, ofereix el seu suport a l’administració competent per fer front la situació.

Al Prat hi ha quatre residències per a persones grans, de les quals una és de titularitat de la Generalitat, una de l’Ajuntament i la resta privades, tot i que moltes compten amb places concertades per l’administració catalana. En algun d’aquests equipaments ja s’estan donant casos de positius de COVID-19.

Així mateix, s’estan rebent comunicacions que constaten una situació d’abandonament per part del departament de  Treball, Afers Socials i Famílies, i fins i tot algunes famílies s’han posat en contacte amb el consistori per traslladar la seva gran preocupació per les persones residents que hi viuen i pel personal assistencial que hi treballa.

Pel que fa als serveis domiciliaris, l’Ajuntament ha elaborat un pla de contingència per garantir els que són prioritaris davant de l’increment de baixes de les treballadores. Així mateix, ha estat subministrant materials de protecció a la plantilla durant les darreres setmanes.

Urgeix, però, que la Generalitat impulsi un pla integral d’actuació i garanteixi que arribin els recursos suficients a aquests serveis de cura. En aquest sentit l’Ajuntament s’ofereix al departament de Treball, Afers Socials i Famílies per reforçar encara més la intervenció directa a totes les residències. Igual com ha fet amb la col·laboració amb l’Hospital de Bellvitge, on ha gestionat l’entrega de 40 llits provinents d’hotels de la ciutat, i amb els CAPs del municipi, el consistori ofereix a la Generalitat tots els serveis municipals disponibles per afrontar aquesta situació a les residències de gent gran, que requereixen de més múscul personal i material per poder atendre adequadament la situació d’emergència que viuen.

En aquest sentit, els serveis municipals ja han aconseguit material per a la residència de la Generalitat i han ajudat a reforçar la seva crida per contractar més professionals en l’àmbit de l’atenció sociosanitària. És urgent que l’administració competent, la Generalitat, asseguri la provisió de materials de protecció de les treballadores per tal de poder complir amb els protocols i l’atenció adequada.

La residència municipal, amb seguiment i acompanyament social

En el cas de la Residència Penedès, que és titularitat municipal, ja hi ha desplegat des de fa dies un pla de contingència específic per poder atendre en bones condicions les situacions que es puguin produir. Se’n fa un seguiment diari i, a data d’avui, s’ha pogut comprovar que no existeix cap cas positiu per COVID-19 entre les persones usuàries d’aquest equipament. A banda, des de l’Ajuntament es truca diàriament a la residència per conèixer la seva situació.

Així mateix, s’ha promogut entre la ciutadania una campanya per acompanyar la gent gran confinada en aquesta residència, amb una crida als infants de la ciutat perquè fessin arribar a les persones internes missatges d’ànim i escalf. Un centenar de famílies s’ha implicat en la iniciativa, fent arribar dibuixos, vídeos i relats.

Font: Aj. Prat

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here