Nissan ha confirmat avui el tancament de tres plantes a Catalunya, la de Zona Franca (El Prat), la de Sant Andreu de la Barca i la de Montcada i Reixac després de 100 anys d’història de l’automoció al país. Nissan donava feina a més de 3.300 persones. 

El president de la multinacional a Europa, Gianluca de Ficchy, ha confirmat una decisió que s’especulava des de feia temps. Els treballadors de Nissan s’han concentrat aquest matí davant les diferents plantes catalanes, els treballadors de la Zona Franca s’han dirigit cap a la Ronda Litoral amb la intenció de tallar la circulació.

Els nous plans industrials de Nissan s’adaptaran al model de l’aliança Nissan-Renault-Mitsubishi, posant a Renault com a líder de l’aliança a Europa, també en furgonetes, el principal producte que Nissan fabricava a Catalunya.

La decisió del tancament es produeix per l’aposta de Renault de renacionalitzar la producció posant per davant les seves fàbriques a França envers a les que té a altres països. La decisió ha estat presa amb el suport del govern francès, que avalaria un crèdit de 5.000 milions d’euros a Renault dins de les noves mesures de suport al sector de l’automoció després de la crisi del covid-19.

El president de la Generalitat, Quim Torra, ha convocat per aquest matí una reunió amb el vicepresident del Govern i conseller d’Economia i Hisenda, Pere Aragonès, el conseller de Treball, Afers Socials i Famílies, Chakir el Homrani, i la consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, per analitzar la situació.

Des del ministeri d’Industria s’ha fet un comunicat en el que es sosté que la continuïtat de la planta de Barcelona és possible si es segueix el pla que va presentar-se juntament amb la Generalitat, l’Ajuntament de Barcelona i el Consorci de la Zona Franca. El pla sosté que, econòmicament per a Nissan, la continuació de la planta te sentit, pel seu caràcter estratègic i per la pèrdua que suposaria en un gran mercat com el de la Unió Europea.

Es preveu que el Govern convoqui properament a la Generalitat, a l’Ajuntament de Barcelona, al Consorci de la Zona Franca i a les centrals sindicals per analitzar conjuntament la situació i trobar possibles sortides.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here