El Consell d’Administració de l’Autoritat Metropolitana del Transport ha aprovat definitivament el projecte constructiu de la primera fase de la unió del Tramvia per la Diagonal de Barcelona entre Glòries i Verdaguer. Ara només resta treure les obres a concurs públic el darrer trimestre d’enguany, fet que ha de permetre l’inici de les obres el primer semestre de 2021. Es calcula que el tramvia podria estar circulant en aquest tram el primer trimestre de 2023. De fet, aquesta és una primera fase del projecte que recorrerà l’avinguda Diagonal amb tres parades: Monumental, Sicília i Verdaguer. La segona fase ha de permetre la unió entre el Trambesós i el Trambaix, una aspiració de molta gent de la comarca del Baix Llobregat, ja que facilitarà l’arribada del Trambaix al centre de Barcelona.

El pressupost de la primera fase és de 44’3 milions d’euros. La tinent d’alcalde de Barcelona, Janet Sanz, va explicar que “no hi ha millor moment que aquest per a fer les obres, per motius mediambientals però també per la creació d’ocupació que comporta”.

CONNEXIÓ MÉS RÀPIDA PER ESPLUGUES

El Consell d’administració de l’ATM va aprovar també definitivament l’estudi informatiu de construcció d’un ramal del Trambaix per la carretera Laureà Miró d’Esplugues. Aquest projecte permetrà reduir de forma considerable el temps de viatge de Sant Feliu de Llobregat i Sant Just Desvern a Barcelona, un dels inconvenients de l’actual funcionament del Trambaix.

De cara al futur immediat es preveu també la prolongació  del trajecte per dins el casc urbà de Sant Feliu de Llobregat, seguint l’actual traçat de les vies de RENFE que han de soterrar-se, i més enllà, la previsió de que el Trambaix arribi a Molins

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here