ELS TURONS DE CAN XANDRI I DEL CASTELL, A CASTELLVÍ DE ROSANES

Recorregut circular que surt de la urbanització El Taió, a Castellví de Rosanes, puja al Turó de Can Xandri, baixa a la Collada de la Pedra Dreta, i arriba al Turó del Castell, per tornar a la urbanització El Taió.

Els Turons de Can Xandri (426) i del Castell (360) es troben a la part més oriental de les Serres de l’Ordal, i estan situats al nord de la Serra de l’Aragall i al sud-oest del riu Llobregat.

Aproximació: anar per l’autovia A-2 fins a Martorell i allà seguir per la carretera C-243b en direcció a Castellví de Rosanes i Gelida. Passat el km 3, prendre un trencall a l’esquerra cap a la urbanització El Taió, i continuar fins a l’extrem sud de la mateixa, aparcant el cotxe al carrer del Castell de Sant Jaume.

0.00 Carrer del Castell de Sant Jaume (301): al començament del carrer, en una corba, seguim una pista de terra cap al sud fins arribar a un dipòsit d’aigua (325). A l’esquerra del dipòsit hi ha un corriol de baixada (més aviat una torrentera) que cal seguir fins a sota d’una línea elèctrica (286).

Allà el corriol es converteix en camí i comença a pujar. En una cruïlla (312), sota una altra línea elèctrica, seguim per la dreta: estem a la zona de Les Micorelles. En una cruïlla (398) seguim el camí principal recte, fins a una altra cruïlla (419) on prenem el camí de l’esquerra.

0.50 Turó de les Deveses (430): passem per l’esquerra d’un antic dipòsit d’aigua de totxos i baixem lleugerament fins al Turó de Can Xandri (426), on hi ha un banc de fusta. Tornem enrere fins a la cruïlla (419), i ara seguim cap a l’esquerra.

1.05 Collada de la Pedra Dreta (401): en la cruïlla seguim el camí de l’esquerra. En una altra cruïlla (377), abans de Can Xandri, girem a l’esquerra. En la següent cruïlla (379) seguim cap a la dreta, passant pel costat d’un dipòsit d’aigua (339).

En una cruïlla (262), abans del Mas d’en Carmona, seguim un camí a l’esquerra, que puja moderadament i passa per sota d’una línea elèctrica (274) i per l’esquerra d’un tallafocs.

Tenint ja a la vista el Mas de Sant Jaume, deixem el camí i prenem un corriol a l’esquerra (266; fita de pedres). El corriol travessa un segon camí (fita de pedres) i comença a pujar cap al Turó del Castell.

2.10 Turó del Castell (360) i Castell de Sant Jaume: pugem fins a la part més alta del cim mentre visitem les restes del castell, edificat al segle XII i destruït el 1714 per les tropes borbòniques. Descansem 30 minuts al cim i baixem pel mateix corriol per on hem pujat, fins al segon camí, que seguim cap a l’esquerra.

3.00 Cruïlla (270): seguim el camí de la dreta (pel de l’esquerra es va al Mas de Sant Jaume). A la dreta hi ha la plana de Sant Jaume, on podem distingir entre els matolls la capella de Sant Jaume. Arribem a una cruïlla (216) on seguim la pista principal cap a l’esquerra. Passem pel mig d’una zona rocallosa (182).

3.25 Cruïlla (149): seguim el camí de l’esquerra (per la dreta arribaríem a unes cases que hi ha abans de El Taió) que comença a pujar. En arribar sota una línea elèctrica (241), prenem un corriol pedregós a la dreta (més aviat una torrentera) que, en forta pujada, ens deixa al costat de la torre elèctrica (286) per on hem passat a al inici de l’excursió.

Allà seguim el corriol cap a la dreta, que en forta pujada ens porta fins al dipòsit d’aigua (325), on baixem per la pista cap a la dreta.

4.05 Carrer del Castell de Sant Jaume (301): aparcament.

Dificultat: molt fàcil, tot i que els dos trams per les torrenteres son més complicats. El desnivell total es de 450 metres: 168 fins al Turó de Can Xandri, 106 fins al Turó del Castell i 176 de tornada. L’itinerari no està senyalitzat.

Jordi Bosch

Soci del GEPS i de la F.E.E.C.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here