L’alcalde de Viladecans, Carles Ruiz, ha valorat “molt positivament” l’aposta de la Generalitat i l’Estat per incloure el projecte del Metro del Delta en el pacte per ampliar l’aeroport del Prat. Ruiz considera que l’aposta per aquesta nova via entre Cornellà i Castelldefels “és un gran pas per millorar la mobilitat sostenible i la reducció d’emissions”, però reclama més inversió en transport públic per accedir a les terminals

“La mobilitat és un dels factors més crítics a la zona Delta, i aquesta no se solucionarà del tot amb la nova R3”, assenyala en un comunicat. L’alcalde recorda que Viladecans té el 20,5% del territori aeroportuari, i demana que l’ampliació de la infraestructura no vagi en detriment dels espais agrícoles i naturals.

“Tenim l’obligació de mantenir una indústria agroalimentària de qualitat, millorant la productivitat del Parc Agrari, i multiplicar l’espai destinat a la reserva natural. Al Delta s’han de fer compatibles les diferents activitats”, assenyala l’alcalde.

Finalment, Ruiz creu necessari implementar mecanismes de control per fer el seguiment de les mesures compensatòries acordades amb Aena. “Les accions que es vagin emprenent haurien de ser tutelades per un òrgan de seguiment específic que tingui una visió integral del territori: zones naturals, zona agrícola, infraestructures i altres. S’ha demostrat que el model de gestió del territori de forma separada no és eficient “, afirma.

El Metro del Delta, un projecte aturat de fa més de deu anys

Segons l’acord anunciat aquest dilluns al vespre entre la Generalitat i l’Estat per impulsar l’aeroport com a ‘hub’ intercontinental, es preveu desplegar també el Metro de Delta, un pla que porta més de deu anys paralitzat. El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, en el marc del nou Pla de Rodalies 2020-2030, s’ha compromès a reprendre els estudis per construir aquesta nova línia de Rodalies R3, que unirà Cornellà amb Castelldefels.

La línia és un etern reclam del territori per atendre les necessitats de mobilitat entre els municipis del litoral sud barceloní i el nucli de la capital. El compromís del ministeri és licitar al llarg del 2023 la redacció d’un estudi funcional que permeti determinar les alternatives a desenvolupar i la seva viabilitat.

Ampliació: Sense unanimitat al govern municipal

Les paraules de Ruiz però, no representen el sentir de tot l’equip de govern, format a més del PSC per Viladecans en Comú.

Els Comuns estan desenvolupant una forta campanya contra l’ampliació de l’aeroport capitanejada per l’alcalde del Prat, Lluís Mijoler. Però també la regidora d’aquesta formació, Encarni García, que ostenta la Regidoria de Medi Ambient a Viladecans, ha volgut fer pal.lesa a les seves xarxes socials, la seva discrepància total amb les paraules de l’alcalde viladecanenc.

A la mateixa web de Viladecans en Comú es pot llegir un article sobre “6 bons motius per dir NO a l’ampliació de l’aeroport que proposa AENA”.

Font: ACN

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here