El segon més antic de Catalunya, aixecarà barreres l’1 de setembre amb la resta de l’AP-7, l’AP-2, la C-32 i la C-33

El peatge de Martorell, el segon més antic de Catalunya després del de la C-32 al Maresme, viu aquest cap de setmana l’última operació tornada de pagament després de gairebé 50 anys de funcionament. I és que com els de la resta de l’AP-7 i els de l’AP-2, la C-32 i la C-33 aixecarà barreres definitivament l’1 de setembre.

Inaugurat l’any 1972, les llargues cues a l’inici i final dels períodes vocacionals, han estat imatge recurrent en un dels peatges més icònics de les autopistes catalanes. Ho sap molt bé el Juan Atienza, que hi treballa des del 1989 i que en aquests anys les ha vist de tots colors. “Quan teníem les cabines manuals recordo retencions de 40 i 50 quilòmetres en dies com avui”, apunta mirant enrere.

El tram de l’AP-7 entre Molins de Rei i Martorell es va posar en servei el 23 de desembre del 1971. La caiguda del pont de Carles III a Molins de Rei per una crescuda del riu Llobregat va obligar a tallar l’N-II durant unes setmanes i les autoritats de l’època van decidir obrir abans del previst la nova i flamant via ràpida per donar pas alternatiu.

Tant el peatge com el tram d’autopista es van inaugurar oficialment el 22 de gener de 1972, però no va ser fins l’1 de març de 1972, quan es va reobrir l’N-II, que els conductors van començar a pagar el peatge. D’aquesta manera, el de Martorell va començar a operar gairebé tres anys després que el de la C-32 al Maresme, el pioner a Catalunya, inaugurat el 2 de juliol de 1969.

Font: ACN

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here