La història d’amor entre l’escultor Jaume Plensa i el Liceu de Barcelona  no té aturador. Si el mes de setembre de l’any passat, tal com va informar elBaix.cat, el Gran Teatre inaugurava les portes dissenyades per Plensa, anomenades “Constel·lacions”, aquest dijous, 16 de febrer, s’estrena l’òpera “Macbeth” (a la fotografia), la primera de les tres adaptacions de William Shakespeare en la que va treballar Verdi, en la que l’artista, veí de Sant Just Desvern, i amb taller a Sant Feliu de Llobregat, debutarà com a director d’escena.

Plensa, tot i que ja havia dissenyat escenografia i vestuaris per altres òperes, ara fa un pas més actuant com a director d’escena. El muntatge, ambiciós i molt de l’estil de l’escultor, podria circular també per altres teatres del món.

Jaume Plensa ha preparat l’obra amb el mestre Josep Pons, que dirigeix la representació, i els cantants Sondra Radvanovsky  i Luca Salsi. Plensa ha declarat a la revista ÓA: “Em fascina de l’òpera el seu caràcter efímer; la música i l’òpera es construeixen i destrueixen permanentment. Això m’ha donat molt equilibri”. El “Macbeth” de Plensa es podrà veure en diverses funcions fins el 3 de març.

En el marc de la seva creació “Macbeth” de Verdi, Jaume Plensa ocuparà el Saló dels Miralls del Liceu per una proposta que canviarà la manera en què comprenem aquest espai. La seva obra hi habitarà des del 16 de febrer fins l’11 de març, tot un mes dialogant i obrint interrogants.

Plensa té actualment dues exposicions actives, una al Museu Oscar Niemeyer a Curitiba (Brasil) i una altra a la Fundació Bancaixa, a València. Aquesta darrera es podrà visitar a La Pedrera de Barcelona a partir del 30 de març.

Font i fotografia: Gran Teatre del Liceu

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here