Per una banda, FGC ha licitat l’elaboració d’un anàlisi de viabilitat per a una possible estació entre Martorell Enllaç i Abrera. Per l’altra, Ferrocarrils ha anunciat que les obres per unir les línies del Vallès i el Baix Llobregat començaran al gener

FGC ha licitat l’elaboració d’un anàlisi de viabilitat per a una possible estació entre Martorell Enllaç i Abrera

Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) ha licitat aquest dilluns la redacció de l’anàlisi sobre la factibilitat d’una nova estació o baixador a la línia Llobregat-Anoia.

Concretament, la parada se situaria entre les estacions de Martorell Enllaç i Abrera, sobre el traçat actual de la línia de Manresa d’FGC, i donaria servei als treballadors del polígon de Can Amat, on hi ha l’empresa SEAT, i també als empleats i usuaris de l’hospital Sagrat Cor i del Campus FPCAT-UPC de la Mobilitat Sostenible.

L’anàlisi també haurà de considerar les solucions necessàries per donar connectivitat a peu i en bicicleta als àmbits a servir de l’altre costat de l’autopista AP-7.

El document haurà d’analitzar entre dues i tres alternatives d’emplaçament de la parada, amb solució d’accessibilitat a SEAT, a l’hospital i al campus FPCAT-UPC. De fet, aquesta darrera institució és qui va fer la proposta inicial del projecte.

Per a cada alternativa plantejada es determinarà el cost d’inversió necessari. Un cop adjudicada l’anàlisi, que ha sortit a licitació per un imports de 45.000 euros sense IVA, es comptarà un termini de redacció de 10 mesos.

Aquest estudi haurà d’incloure la caracterització de les dades de mobilitat de l’àmbit Martorell – Abrera, un resum dels diversos estudis realitzats fins ara, l’anàlisi de la rendibilitat socioeconòmica i el càlcul de la demanda dels diferents escenaris.

Les obres per unir les línies d’FGC del Vallès i el Baix Llobregat començaran al gener

S’ha anunciat la data per a l’inici de les obres que han de connectar, amb un nou túnel, les línies del Vallès i del Baix Llogregat-Anoia de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC): serà el dia 8 de gener de 2024, el primer laborable després de les vacances de Nadal.

Es tracta d’un túnel de 4 quilòmetres que sortirà de l’estació de plaça Espanya, passarà per dues noves estacions, Hospital Clínic i Francesc Macià, i arribarà fins a Gràcia. A Gràcia s’hi farà una altra nova estació just a sota de l’actual. I a més, les actuals estacions de Gràcia i plaça Espanya es remodelaran.

A Hospital Clínic hi haurà enllaç amb l’L5 i a Francesc Macià, amb el tramvia; una connexió que entrarà en servei no abans del 2029 i costarà 412 milions d’euros, que culminarà un projecte de fa més de 20 anys.

Segons la Generalitat, es guanyaran gairebé 15 milions de noves persones usuàries anualment. Per posar un exemple, quan tot sigui una realitat, una persona de Manresa, Igualada, Sant Boi o l’Hospitalet, podrà anar fins al barri de Gràcia sense baixar del tren.

Font: ACN i CCMA

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here