La de Corbera completa la cinquena etapa, la primera sencera de dunes, amb una estratègica 42a posició absoluta, segona de la seva categoria, que li permetrà sortir en una bona posició aquest dijous a la inèdita i temuda “crono de 48 hores”

Al costat del seu copilot Maurizio Gerini, es manté en 17è lloc de la general i la segona de l’apartat T1.2 (vehicles 4×2), just quan la cursa entra en els que es preveuen els dies més difícils.

“Estem molt contents. Començàvem les dunes de veritat, que eren força tallades, i les hem passat millor del que esperàvem. Ens hem sentit molt còmodes amb el cotxe”.

El Ral·li Dakar entra a l’Empty Quarter. El “lloc buit”, com anomenen a la regió els saudites, és el temut escenari en què habitaran fins demà passat els participants que segueixen en carrera, entre els quals destaca Laia Sanz.

La pilot de KH-7 ha afrontat la cinquena etapa, l’especial de la qual era de només 118 km –la més curta de la present edició–, amb la precaució de saber que es troba en territori hostil. La sorra, i particularment les dunes, no són el tipus de superfície que va millor al seu cotxe, de dues rodes motrius, així que ha tirat d’estratègia per acabar en una còmoda 42a posició que li permetrà sortir ben situada demà.

La curta distància a recórrer del tram cronometrat d’aquest dimecres ha fet que entre el primer i la de l’astara Team només hi hagués una mica més d’11 minuts de diferència, amb un munt de pilots amuntegats al mateix minut. A la seva categoria (T1.2), l’espanyola ha estat segona, a només 3 minuts del primer, el francès Mathieu Serradori. A la general, Sanz i el seu copilot Maurizio Gerini es mantenen sense canvis: al lloc 17 absolut i segons de T1.2.

Tot i que a priori el resultat d’etapa pugui semblar discret, després del 14è que va aconseguir la vigília, Laia Sanz estava més que satisfeta en arribar a meta: “Estem molt contents amb el dia d’avui. Començàvem les dunes de veritat, que eren força tallades, i les hem passat millor del que esperàvem. Ens hem sentit molt còmodes amb el cotxe, hem anat amb compte i, de mica en mica, hem anat guanyant confiança. Al final d’etapa hem pressionat una mica més. Crec que hem fet una bona classificació per tenir un bon lloc de sortida demà, així que estem preparats i amb moltes ganes d´afrontar els dos dies que vénen, que crec que seran els més durs del Dakar”.

En efecte, el Ral·li Dakar viurà a partir d’ara un nou format d’etapa, la temuda “crono de 48 hores”, que començarà aquest dijous i acabarà divendres després que els participants hagin cobert 584 quilòmetres contra el crono en un mar de dunes i un enllaç de 234. A les 16:00 hora d’Aràbia Saudita (2 hores menys al fus horari peninsular), els vehicles hauran d’aturar-se al primer bivac dels set que ha distribuït al llarg de l’itinerari l’organització de la prova.

L’endemà al matí, els competidors tornaran a arrencar des d’on hagin acabat fins a la meta d’aquesta inèdita sisena etapa.

Classificació etapa:

1. Nasser Al-Attiyah (Prodrive) 1h 37’25”

2. Guerlain Chicherit (Toyota) +01’51”

3. Juan Cruz Yacopini (Toyota) +01’58”

4. Yazeed Al-Rajhi (Toyota) +02’00”

5. Guillaume De Mevius (Toyota) +03’08”

42/4 (T1.2). Laia Sanz (astara) +11’36”

Classificació general:

1. Yazeed Al-Rajhi (Toyota) 17h 24’04”

2. Nasser Al-Attiyah (Prodrive) +09’03”

3. Carlos Sainz (Audi) +11’31”

4. Mattias Ekström (Audi) +22’58”

5. Mathieu Serradori (Century) +31’00”

17/2 (T1.2). Laia Sanz (astara) +1h 26’07”

Font: laiasanz.com

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here