La Passió d’Olesa de Montserrat inaugura la nova temporada amb l’objectiu de potenciar la implicació i la connexió amb el públic
“Volem que els espectadors d’avui connectin amb l’espectacle perquè les traïcions o l’amor d’una mare a qui el seu fill diu que s’ha de sacrificar són coses que podrien passar avui”, ha explicat Xavier Povill, un dels directors del muntatge. Així, s’han eliminat tots els foscos perquè el ritme sigui més “trepidant” i s’han revisat algunes escenes per potenciar els “conflictes universals” que recull l’obra.
A més s’ha dissenyat una proposta immersiva que convertirà alguns dels assistents en part activa del muntatge. L’obra s’estrenarà el 16 de març vinent al Teatre de la Passió i es podrà veure fins a l’1 de maig.
Un any més, el Teatre de la Passió d’Olesa de Montserrat es vesteix de gala per acollir la nova temporada de La Passió. Amb més de 500 anys d’història el muntatge d’aquest 2025 arriba amb la clara voluntat de seguir connectant amb el públic i aconseguir que s’hi identifiqui. Aquest diumenge centenars d’actors i actrius, tots ells voluntaris, han participat en l’assaig general previ a l’estrena de la setmana vinent.
Joan Gil, un dels directors de l’espectacle, ha explicat que la proposta d’enguany continua avançant en el camí que es va iniciar l’any 2022 quan el muntatge va viure la transformació més gran de les darreres dècades. “Ens vam emmirallar en Broadway i en el West End i vam apostar per un nou concepte dramatúrgic per oferir una representació molt més emotiva, humanista i propera al públic”, ha explicat. Alhora ha assenyalat que aquesta proposta “no deixa de ser un triller que parla de les passions que mouen la gent a fer les coses”.
En aquest mateix sentit s’ha explicat Xavier Povill, l’altre director de l’espectacle que tot i reconèixer que la història evangèlica és l’eix de la narració, ha destacat que el muntatge tracta de “connectar amb l’espectador d’avui en dia”.
En aquests sentit, ha assegurat que “qüestions com la traïció o l’amor que una mare sent pel seu fill que li diu que ha de morir perquè una revolució tiri endavant són coses que podrien passar en la societat actual”. Ha detallat que altres aspectes que són més propis de la tradició evangèlica també s’expliquen al llarg de l’obra, però de forma que es deixa a cada espectador que les interpreti a la seva manera.
Un ritme més trepidant i més protagonisme pels “conflictes universals”
Povill ha assegurat que en aquesta voluntat d’anar modernitzant el muntatge i anar-lo actualitzant, aquest 2025 s’han fet alguns canvis tècnics com ara eliminar el 100% dels foscos per atorgar a l’obra un ritme més trepidant. “Tot l’espectacle s’encadena i no s’atura en cap moment i hem aconseguit que el primer acte tingui set minuts menys de durada sent molt més precisos i concrets”, ha relatat.
En aquest mateix sentit, s’han potenciat algunes escenes en què “conflictes universals” hi juguen un paper destacat. Ha posat com a exemple el moment en què, després que Jesús hagi estat crucificat, Clàudia recrimina al seu marit Pilat que no ha estat just i ha condemnat un innocent.
“És una escena que manté l’interès de l’espectador perquè malgrat que el protagonista ja ha mort contribueix a destacar aquesta mena de conflictes que interessen a qualsevol persona”, ha considerat Povill.
Espectadors que pugen a l’escenari
Per la seva banda, Pere Quer, president de l’associació de la Passió d’Olesa, ha parlat de la proposta immersiva ‘La Passió Experience’ que aquest 2025 s’ha posat en marxa i que transforma alguns dels espectadors en part de l’obra.
“Els assistents podran explorar el funcionament intern del muntatge, veure tot el que hi ha entre bastidors i, fins i tot, arribar a interpretar el paper de poble durant la representació, que és un dels més importants perquè la Passió és un espectacle d’arrel tradicional i popular que no tindria sentit sense la participació de la gent anònima que el fa possible”, ha comentat.
Aquesta experiència estarà disponible de forma exclusiva, amb només dues entrades per funció. Per aconseguir-les, cal contactar directament a el teatre abans de comprar l’entrada. Els participants comptaran amb vestuari, acompanyament personalitzat i la tradicional coca de La Passió, la mateixa que es comparteix entre els col·laboradors a cada representació.
Una mirada al backstage amb Marc Sarrats
El locutor i presentador Marc Sarrats s’ha endinsat aquest diumenge en els bastidors de La Passió d’Olesa de Montserrat per mostrar la part més desconeguda de la preparació d’aquest espectacle històric.
Mitjançant una sèrie de continguts, documentarà el treball de l’elenc i l’equip tècnic durant els assajos generals, mostrant els darrers ajustos abans de la representació.
Font: ACN