Mentre el president d’AENA, el socialista Maurici Lucena, continua amb la seva creuada a favor de l’ampliació de l’aeroport del Prat (a la fotografia) i en contra de la participació dels governs basc i català en la gestió dels aeroports, declarant-se insubmís davant Pedro Sánchez i Salvador Illa, el principal sindicat del país, CCOO, avisa que la política d’ampliació d’aeroports comporta conseqüències negatives evidents.
Segons CCOO, l’ampliació d’aeroports incrementarà les emissions de CO2 i els preus dels habitatges en zones turístiques ja saturades. El sindicat adverteix que turisme sostenible i massificació són incompatibles, especialment pel que fa als efectes sobre l’habitatge i considera que encara som a temps de reordenar el model i l’oferta turística.
CCOO opina que l’ampliació de 12 aeroports, entre ells el del Prat, previst pel Govern central, incrementarà substancialment les emissions de gasos d’efecte hivernacle del sector del transport i farà augmentar el nombre de turistes en moltes destinacions ja saturades.
El gestor públic aeroportuari AENA, que dirigeix Maurici Lucena, depenent del Ministeri de Transport i Mobilitat Sostenible, ha aprovat recentment la proposta del Document de Regulació Aeroportuària (DAURA III) per al període 2027-2031 que preveu un volum de gairebé 13.000 milions d’euros d’inversió per l’ampliació i adequació de 12 aeroports espanyols.
Refer el DAURA III amb participació ciutadana
Després d’analitzar el DAURA III, CCOO considera que afectarà negativament els objectius de reducció d’emissions i de descarbonització del model productiu i a més indirectament a l’augment ja insuportable dels preus de l’habitatge en zones turístiques saturades i que no pot adoptar-se sense una ampli debat social i polític , que redefineix el pla amb la imprescindible participació dels agents socials i que permeti avaluar quin model de desenvolupament volem per a l’Estat espanyol en aquest context d’emergència climàtica.
Tota una esmena a la totalitat a la política de Maurici Lucena, basada en incrementar els beneficis econòmics del sector privat, i una aportació que reforça els arguments de l’Ajuntament del Prat i de les entitats del Baix Llobregat que s’oposen a l’ampliació de l’aeroport del Prat.
Redacció
Font: CCOO
Fotografia: BTV
