El Baix Llobregat ha tornat a destacar en l’àmbit educatiu català. L’Fundació Carulla ha reconegut dues escoles de la comarca als Premis Baldiri Reixac 2025-2026 per la seva aposta per la llengua catalana, la creativitat i les arts com a eines de transformació educativa

Els centres premiats són l’Escola Mercè Rodoreda i l’Institut Maria Aurèlia Capmany, que han estat distingits entre els 28 centres educatius guardonats d’arreu dels territoris de parla catalana.

A més, l’escola de Martorell ha aconseguit també situar-se entre les finalistes del Premi Baldiri a l’Escola Transformadora, un dels reconeixements més destacats de la convocatòria. El veredicte final es donarà a conèixer durant la gala d’entrega de premis del pròxim 7 de juny.

Martorell, premiada per recuperar contes populars a través del teatre

En la categoria Premi Baldiri Arts i Llengua, dotada amb 3.500 euros per projecte, un dels treballs guanyadors ha estat “Contes a la vora del foc”, impulsat per l’Escola Mercè Rodoreda.

La iniciativa recupera i reinterpreta contes populars catalans mitjançant el teatre i les arts escèniques, fomentant alhora l’ús del català entre els infants i reforçant la cohesió dins la comunitat educativa.

El jurat ha valorat especialment la capacitat del projecte per connectar tradició, expressió artística i llengua en un context educatiu innovador.

Cornellà també entra entre els centres reconeguts

L’Institut Maria Aurèlia Capmany també ha estat distingit en aquesta edició dels Premis Baldiri per la seva aposta educativa vinculada a la cultura i la llengua catalana, consolidant la presència del Baix Llobregat entre els centres educatius referents del país.

Els Baldiri reivindiquen la cultura com a eina de cohesió

La convocatòria d’aquest any ha posat el focus en projectes que utilitzen la cultura, les arts i la llengua catalana per afrontar reptes socials actuals i generar pensament crític entre infants i joves.

En total, s’han presentat 137 projectes procedents principalment de Catalunya, però també del País Valencià, les Illes Balears i la Catalunya Nord. Els guardons reparteixen enguany 44.000 euros entre les diferents categories.

La directora de la Fundació Carulla, Marta Esteve, ha destacat que “els Premis Baldiri reconeixen projectes que utilitzen les arts i la llengua catalana per generar cohesió i noves maneres de mirar el món”.

La Fundació Carulla treballa des de fa anys per impulsar iniciatives educatives i culturals que reforcin el català com a espai compartit i de cohesió social.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here