L’aeroport de Barcelona-el Prat ha estrenat dues noves rutes aquest diumenge, mentre durant la setmana s’han succeït diverses polèmiques sobre l’ampliació de la tercera pista

[dropcap color=”#336600″ font=”arial”]L[/dropcap]’alcalde de Castelldefels, Manuel Reyes (PP), va presentar aquest dimecres la proposta que el dia abans havia fet el consistori a la comissió tècnica de seguiment del soroll de l’aeroport: el municipi proposa inclinar la tercera pista com a mínim 12º cap al mar i allargar-la. Això permetria que els avions poguessin usar en configuració est, és a dir en males condicions meteorològiques, aquesta pista, i no la principal, com fan ara, per aterrar. En aquest cas deixarien de sobrevolar la terra per passar pel mar.

L’afectació dels terrenys occidentals a l’aeroport pel pas dels avions és un dels esculls que, segons va admetre el conseller de Territori Lluís Recoder, ha suposat un obstacle en les negociacions amb Sheldon Adelson per tal de portar Eurovegas al Delta del Llobregat.

Aquesta proposta de refer la tercera pista, indica l’AVV de Gavà-Mar en un comunicat, “implicaria l’eliminació de qualsevol impacte acústic sobre Castelldefels”, i per tant, “els camps agrícoles del Parc Agrari del Baix Llobregat que actualment són servitud aèria i que provoquen que projectes com el d’Eurovegas no puguin ser realitat tal i com els seus promotors desitgen, desapareixerien i aquest projecte (o altres) podrien esdevenir una realitat”, apunta l’entitat veïnal, que ja s’havia declarat contrària al macrocomplex d’oci i joc.

A més, l’associació titlla la proposta de Reyes de “‘collage de propostes ja existents i de recuperació de longituds prèvies de pistes”. I recorda que a mitjans dels anys noranta, abans de la redacció, el 1999, del pla director de l’aeroport que regula actualment el seu creixement, l’entitat ecologista Depana ja va proposar inclinar les pistes.

Un aeroport en constant expansió

A partir d’aquest cap de setmana, l’aeroport del Prat enllaça amb les llles Fèroe i amb la ciutat canadenca de Toronto. El primer vol l’opera Atlantic Airways, que volarà un cop per setmana entre Barcelona i aquestes illes atlàntiques. La segona ruta l’opera l’aerolínia Sunwing, i unirà Catalunya i el Canadà també setmanalment.

Les noves connexions aèries s’han posat en marxa aquest diumenge i, per celebrar-ho, els avions que enllacen les destinacions han estat batejats amb un canó d’aigua a la pista de l’aeroport català.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here