Després de l’èxit del QuintoTapa, l’Associació de Gastronomia i Turisme (AGT) impulsa aquest projecte gastronòmic, que se celebrarà de l’1 al 31 de març

[dropcap color=”#336600″ font=”arial” fontsize=”40″]L[/dropcap]’Associació de Gastronomia i Turisme (AGT) engega per quart any consecutiu les Jornades Gastronòmiques del Pota Blava i la Carxofa Prat, que tindran lloc al Prat de Llobregat de l’1 al 31 de març.

Al llarg d’aquests dies es podrà assaborir el Pota Blava i la Carxofa del Prat en els diferents menús especials que 23 restauradors de la localitat estan preparant per a l’ocasió.

En aquesta edició, el patrocinador principal torna a ser Estrella Damm, amb la seva cervesa Inedit, que aporta un sabor especial al maridatge d’aquests distingits productes autòctons del Baix Llobregat.

Un dels objectius de les Jornades Gastronòmiques és motivar el consum dins de la restauració local i potenciar el producte local a través del Pota Blava i la Carxofa Prat, productes que ofereixen un fet diferencial i qualitatiu respecte a altres jornades gastronòmiques.

Aquesta iniciativa s’uneix a les diferents accions que s’estan impulsant des diferents àmbits per destacar els principals actius del Prat, i que es reforça després de l’èxit del QuintoTapa 2012, amb més de 22.000 tapes venudes.

Jornades gastronòmiques de referència

Si alguna cosa distingeix al Prat de Llobregat d’altres localitats de la comarca és que presumeix de ser de les poques ciutats amb dos productes de qualitat amb Indicació Geogràfica Protegida (IGP). Per aquest motiu, l’Associació de Gastronomia i Turisme (AGT), en col·laboració amb l’Ajuntament del Prat, està obstinada a demostrar les diverses possibilitats que ofereixen aquests productes en la seva elaboració culinària.

El balanç de la passada edició del 2012 va ser de consolidació del projecte. La implicació dels 19 restauradors participants (enguany són quatre més), va trobar una magnífica resposta del públic tant local com d’altres ciutats de la comarca. En les tres setmanes del Març Gastronòmic es van vendre més de 4.000 menús i es van consumir molts quilos de Carxofa Prat i de Pota Blava.

Continua l’aposta per la innovació, les xarxes socials i la cultura

La comunicació 2.0 tornarà a tenir un protagonisme fonamental en les Jornades Gastronòmiques. Per a aquest projecte s’engega una web pròpia (www.marcgastronomic.com) i les xarxes socials seran la referència informativa a través dels perfils de Facebook, Twitter i Instagram d’AGT, FourSquare i un bloc informatiu que estarà en marxa durant les quatre setmanes del Març Gastronòmic.

Després de la bona acollida de l’any passat, se celebrarà el dissabte 2 de març la Segona Trobada de Blocaires #MarçGastronomic on participaran blocaires gastronòmics de referència. Tots ells gaudiran d’un showcooking de Pota Blava al Centre Cívic Sant Jordi-Ribera Baixa a càrrec de dos dels restauradors participants en les jornades, en les quals s’augmentarà la participació de l’última edició i es demostrarà el creixement i consolidació d’aquest esdeveniment gastronòmic.

Finalment, també es torna a reeditar durant el Març Gastronòmic la col·laboració en les jornades gastronòmiques i culturals que organitza el Centre Cívic Sant Jordi-Ribera Baixa, que centrarà les seves conferències, exposicions i tallers en el consum de proximitat.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here