El 17% de la xarxa viària catalana registra un risc ‘molt alt’ de patir accident segons l’estudi EuroRap, un estudi del Reial Automóvil Club de Catalunya (RACC), que ha analitzat la sinistralitat de 424 trams de carretera que sumen 6.356 kilòmetres de la xarxa viàra catalana

L’estudi EuroRap, que analitza la perillositat de les carreteres, assenyala el tram BV-2041 entre Gavà i Begues per tercer any consecutiu com el tram amb risc de patir un accident.

Aquesta és l’única via d’accés que té Begues amb l’àrea metropolitana de Barcelona, per la qual cosa té una alta intensitat de tràfic que produeix un elevat desgast de l’asfalt, sobretot a causa de l’alt volum de circulació de vehicles pesants.

L’ajuntament de Begues, en una moció aprovada en el ple, ja va sol·licitar al Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat i a l’Àrea de Territori i Sostenibilitat de la Diputació de Barcelona els deguts treballs de manteniment de l’asfalt.

El Parlament també va aprovar per unanimitat a l’abril d’aquest any, una proposta de resolució del PPC en la qual s’instava al Govern a “posar els mitjans materials necessaris per millorar la seguretat dels usuaris i la circulació dels vehicles pesats a la carretera BV-2041 per reduir les obstruccions de trànsit i assegurar la segura i fluïda circulació dels veïns de Begues”.

A la moció, també es demanava a la Generalitat que “estableixi un calendari d’inversió i un programa de manteniment regular de la carretera BV -2041; i incorporar i millorar la senyalització vertical i horitzontal, posant especial atenció en aquells trams d’alta densitat de ciclistes”.

A aquest tram de la BV-2041 el segueixen en perillositat, el tram de la N-260 a Alp el tram de la C.1415a a Sentmenat. En total, es calcula que un 17% de la xarxa analitzada té un risc ‘molt alt’ d’accidentalitat i un 15’3 un risc ‘alt’.

Lleida és la demarcació amb una proporció de quilòmetres més perillosos, amb un 36’5%, mentre que Tarragona és la que en té menys, amb un 20’7.

La millora de la separació de sentits o la senyalització són algunes de les actuacions que implanta el Govern per millorar encara més una situació que ja ha fet un salt qualitatiu a Catalunya.

 

Font: ACN, EFE  i Moció del PPC al Parlament de Catalunya

1 COMENTARI

  1. La moció va incorporar una esmena d’addició realizada pel Grup parlamentari d’Esquerra Republicana de Catalunya on es demanava la millorar la senyalització vertical i horitzontal de la carretera BV-2041, i posar una atenció especial als trams d’alta densitat de ciclistes (de BTT i de carretera).

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here