Donem continuïtat a aquesta subsecció de periodicitat mensual, gràcies a la col·laboració del Soci del Grup Excursionista Santfeliuenc (GEPS) i de la Federació d’Entitats Excursionistes de Catalunya (FEEC), Jordi Bosch; de la mà de qui estem descobrint excursions a les muntanyes de la nostra comarca

Ascensió al Puig de la Mola (535) des del Pla de l’Hospital, a Olesa de Bonesvalls (Alt Penedès). L’ascensió es realitza pels senders GR 5 i GR 92-3, i permet gaudir del paisatge típic del massís del Garraf. El cim està a la confluència de les comarques del Baix Llobregat, el Garraf i l’Alt Penedès, comarca per on transcorre la major part del trajecte.

Aproximació: anant per l’autopista C-32 (de Barcelona a Sitges) cal prendre la sortida de Gavà i Begues. Després de passar per l’oest de Gavà cal seguir la carretera BV-2041 cap a Begues. Després de travessar el dispers nucli de Begues cal continuar per la mateixa carretera en direcció a Olesa de Bonesvalls. Al km 18, abans d’entrar al poble, cal prendre un carrer a l’esquerra i seguir fins al barri de l’Hospital de Cervelló.

Itinerari: en vermell pujada i en blau descens (Mapa ICC)

0.00 Hospital de Cervelló: és un bonic edifici del segle XIII amb l’ermita de Santa Maria de l’Hospital. Deixo el cotxe en una de les places del barri i creuo el pont sobre la riera de Begues cap a l’antic hospital.

D’una àmplia plaça situada davant del mateix, surt el sender GR 5 (pal indicador). El sender (marques blanques i vermelles) es dirigeix cap al sud-oest paral·lel a la riera de Begues per després virar cap al sud i internar-se en el bosc.

0.30 Arribo a una bifurcació i segueixo el GR 5 cap a la dreta, pujant per terreny pedregós. Arribo a una pista de terra i, després d’un revolt, segueixo un camí a l’esquerra, sempre pel GR 5, fins a trobar de nou la pista.

0.50 Avenc de l’Esquerrà (332), situat en una clariana a la dreta de la pista. L’avenc és una de les cavitats més profundes de Catalunya, amb 336 m de fondària. Val la pena treure el cap a l’impressionant abisme. Segueixo cap amunt per la pista.

1.05 Cruïlla (369): deixo la pista i el GR 5, i prenc un camí cap a l’esquerra (tancat al trànsit amb una cadena), seguint ara el sender GR 92-3 i un sender local (marques grogues). El camí s’estreny i per fi tinc a la vista al Puig de la Mola.

Segueixo pujant pel sender, envoltat ara pels típics matolls que caracteritzen el massís del Garraf. A prop del cim diviso la torre de vigilància forestal. Arribo a una pista i només he de caminar uns metres cap a l’esquerra fins arribar al cim.

1.30 Puig de la Mola (535): al cim hi ha un vèrtex geodèsic i l’esmentada torre de vigilància. Boniques vistes de la Mediterrània, la resta del massís del Garraf, el Montau, Sant Llorenç del Munt i Montserrat. Descanso 15 minuts i emprenc el descens seguint el GR 92-3 cap a l’est per la pista, per fer un recorregut circular.

1.55 Cruïlla (496): deixo a la dreta el sender GR 92-3 i segueixo baixant per la pista. Arribo a un coll (447) i segueixo la pista pujant fins al Puig Escampador (474).

Continuo el descens, deixant un primer camí a l’esquerra (426), i per la pista arribo al Pla de les Basses (418) on passo per sota de la línia elèctrica.

2.30 Cruïlla (401): en un revolt a la dreta, deixo la pista i prenc un camí cap a l’esquerra (no senyalitzat) que s’interna al bosc. El camí passa pel costat de les runes del Corral de l’Hospital (270) i arriba al Pla de l’Hospital entre vinyes.

3.00 Hospital de Cervelló (254).

Dificultat: molt fàcil. El desnivell fins al Puig de la Mola és de 280 m i el desnivell total de 307. L’itinerari està ben senyalitzat, excepte el tram final del retorn. Bonic recorregut amb l’al·licient de conèixer l’Hospital de Cervelló a Olesa de Bonesvalls.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here