L’alpinista de la gavanenca Unió Muntanyenca Eramprunyà va aconseguir fer el cim en solitari del pic més alt d’Amèrica el passat 16 de gener

L’alpinista de de la Unió Muntanyenca Eramprunyà,Jordi Alejandro, ha aconseguit coronar amb èxit l’Aconcagua, el pic més alt d’Amèrica amb 6962 metres d’alçada. Alejandro va partir de Gavà amb un company, el 31 de desembre, i explica que “el tram final de l’aventura es va convertir en una odissea” perquè el seu company no es va trobar bé i va haver de fer el darrer ascens en solitari sense llum al casc i sense aigua.

Alejandro precisa que “d’entrada tot va anar com estava planejat. Vam arribar i vam començar a fer tota l’aclimatació per lluitar contra el mal d’alçada i habituar-nos al fort vent que sempre bufa en aquest indret. vam situar-nos a 2950 metres d’altitud i vam pujar fins al camp confluència a 3400 metres”. Al dia següent van fer un trecking a 4.100 metres on van tenir l’oportunitat de veure la cara sud de la muntanya, “un mur de desnivell brutal que descansa sobre una glacera. Impressionant”, relata Alejandro.

A partir d’aquí es van adreçar al camp base a 4300 metres d’altitud. Jordi Alejandro explica que “d’un lloc a l’altre van haver de recórrer 22 quilòmetres i superar un desnivell de 1000 metres, una ruta molt dura que es va fer eterna també per culpa del clima extremadament sec i del vent”.

El pas següent va ser pujar fins el Cerro de Bonete, a més de 500 metres d’alçada, i després van ascendir fins l’anomenat Nido de Cóndores, a 5.380 metres. Tot seguit, van baixar per descansar al camp base i preparar-se per fer el cim, repte previst d’inici el 13 de gener, però “com el company no es trobava bé es va decidir ajornar un dia”. El dia 14 de gener però, feia molt fred i vent, raó per la qual l’expedició va torna a mig tram. Jordi Alejandro diu que “el dia 16 va ser quan em vaig decidir a atacar el cim, una pujada que va molt dura, perquè a cada pas havia de parar i vaig tardar una eternitat a fer 300 metres. De fet, quan em mancaven 50 metres vaig estar a punt d’abandonar vençut per l’esgotament, però membres d’una altra expedició, amb els qui després vaig baixar em van donar ànims i ho vaig aconseguir. Un cop a dalt vaig fer les fotos i els vídeos pertinents i, com es feia tarda, perquè allà es fa de nit a les 3 de la tarda, vam baixar ràpid”.

Superat aquest gran repte, Jordi Alejandro ja pensa en un nou ascens que bascula entre el cim rus Elbrús de 5642 metres i Lenin de 7134 metres d’altitud.

Font: http://www.elbruguers.cat/

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here