Donem continuïtat a aquesta subsecció de periodicitat mensual, gràcies a la col·laboració del Soci del Grup Excursionista Santfeliuenc (GEPS) i de la Federació d’Entitats Excursionistes de Catalunya (FEEC), Jordi Bosch; de la mà de qui estem descobrint excursions a les muntanyes de la nostra comarca

La Creu de l’Aragall (548 m) es troba a la Serra de l’Aragall, entre els municipis de Corbera i de Castellví de Rosanes (ambdós al Baix Llobregat). La seva cara sud és a tocar de la urbanització la Creu de l’Aragall de Corbera, mentre que la cara nord permet gaudir d’una ascensió entre els boscos de les muntanyes de l’Ordal.

Aproximació: es pot arribar a Castellví de Rosanes tant des de Martorell (per les carreteres C-243b o BV-2433) com des de Corbera i Gelida (per les carreteres BV-2421, BV-2425 i C-243b). Cal entrar al poble i dirigir-se cap a la Plaça Catalunya i l’Avinguda Pau Casals, al final de la qual es pot aparcar el cotxe.

Recorregut de pujada, en vermell, i de baixada, en blau (Mapa del ICC)

0.00 Castellví de Rosanes (Avinguda Pau Casals): al final del carrer comença una pista de terra (211) que es dirigeix cap a la masia de Ca n’Alegre (cartell indicador).

0.15 Ca n’Alegre (256): rodejo la masia per la dreta i en una cruïlla (245), al costat d’uns camps de conreu, segueixo la pista recte. A partir d’aquí cal no endinsar-se pel bosc ja que és propietat particular.

0.25 En la propera cruïlla (309) segueixo el camí de la dreta.

0.35 Final del camí (343): passo una tanca i segueixo un sender cap a la dreta. Al cap de pocs metres tinc dues opcions: seguir el sender més evident (per on tornaré) o buscar un corriol amagat que surt cap a la dreta i s’enfila per una torrentera, quasi per sota d’una línea elèctrica. Decideixo seguir el corriol costerut que es va enfilant cap al sud.

0.50 Trobo una pista (430) que ve de Can Baró de l’Enrunada i la segueixo cap a l’esquerra.

0.55 Arribo a una cruïlla (426) i segueixo un camí que puja cap a la dreta i es dirigeix cap a la urbanització La Creu de l’Aragall.

1.00 Al cap de poc, i sense arribar a la urbanització, trobo un corriol imperceptible que surt cap a la dreta i s’enfila per la muntanya en franca pujada fins al cim.

1.15 Cim de La Creu de l’Aragall (548): senyalitzat amb una gran creu de pedra i un vèrtex geodèsic. A prop hi ha un mirador de pedra, a més d’una torre de vigilància forestal i unes antenes. Descanso 25 minuts al cim gaudint de les vistes.

1.40 Per tornar no segueixo el mateix camí. Baixo cap al sud fins al dipòsit d’aigua proper (524) i continuo baixant pel carrer de l’Eucaliptus, en mig de la urbanització. Abans del xalet Nº 144 i del carrer del Cedre, agafo un camí a l’esquerra (453) travessant una tanca metàl·lica. El camí és ple de bassals i em porta fins a la pista (426) que ve de  Can Baró de l’Enrunada. Segueixo ara cap a la dreta (en direcció contrària de per on he vingut), de baixada.

2.05 Abans d’una cruïlla agafo un sender cap a l’esquerra (405) que va pel mig del bosc. El sender es dirigeix cap a l’oest fins arribar al camí i la tanca (343) per on he pujat. Continuo fins a Ca n’Alegre (256) i fins el poble, seguint ara el mateix camí que de pujada.

2.40 Castellví de Rosanes (211).

Dificultat: fàcil. El desnivell és de 247 m. El camí no està senyalitzat i es requereix cert sentit de l’orientació. La pujada pels corriols té més dificultat i requereix saber-los trobar. Més fàcil és pujar pel camí que vaig seguir de baixada. El cim també és accessible des de Sant Andreu de la Barca (a l’est) per les pistes del Serrat del Vent o del Turó de Can Xandri.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here