Donem continuïtat a aquesta subsecció de periodicitat mensual, gràcies a la col·laboració del Soci del Grup Excursionista Santfeliuenc (GEPS) i de la Federació d’Entitats Excursionistes de Catalunya (FEEC), Jordi Bosch; de la mà de qui estem descobrint excursions a les muntanyes de la nostra comarca

El Puig Montmany (498) forma part de la zona més oriental de la Serra de l’Ordal, i està situat entre Corbera (al nord) i Vallirana (al sud). Tot i els cingles que formen la seva cara nord, el cim és accessible per un sender des de l’est i per un camí des del sud, fet que permet realitzar un itinerari circular.

Aproximació: anant per l’autovia B-24 que va de Molins de Rei fins a Cervelló, cal agafar la carretera (BV-2421) que, passant per La Palma de Cervelló, arriba a Corbera de Llobregat. Abans d’entrar a aquesta segona població, cal agafar a l’esquerra la carretera (BV-2422) que va a Corbera Baixa, i seguir en tot moment els cartells indicadors del Golf Can Rafel, fins arribar a l’aparcament de l’hotel i restaurant.

0.00 Aparcament de Can Rafel (393): segueixo una pista a la dreta (darrere les oliveres). En una primera cruïlla (410), segueixo la pista a l’esquerra. En una segona cruïlla (418) segueixo també la pista a l’esquerra.

0.10 En una altra cruïlla (426) deixo la pista i agafo un sender costerut a la dreta (oest) que s’enfila pel mig del bosc per anar perdent pendent progressivament.

0.25 Puig Montmany (498): cim senyalitzat amb un vèrtex geodèsic. Descanso 10 minuts i començo la baixada fent un itinerari circular.

Agafo un camí pedregós que baixa cap a l’esquerra (sud). En una cruïlla (469) giro a la dreta. En una altra cruïlla (435) agafo una pista a la dreta. En una altra cruïlla (422) segueixo la pista recte i poc després passo pel costat del xalet de Cal Peret (422).

En la següent cruïlla (425) segueixo la pista de l’esquerra i en la següent (410) segueixo recte fins arribar a Cal Rafel.

1.00 Can Rafel (393).

Dificultat: molt fàcil. El desnivell és de només 105 metres. L’itinerari no està senyalitzat.

Itinerari de pujada (vermell) i de baixada (blau) (Mapa ICC)

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here